RSS 2.0

Långhelg...

Och jag är ledig, jag tror jag behöver det.
Har inte planerat särskilt mycket att göra faktiskt.
Jag har dock nästan bestämt helt att jag ska sy min examensklänning själv.
Köpte ju ett galet fint tyg på Ateljé Elisabeth Victoria när jag och Zandra var där.
Jag har ett halvt mönster också, så jag måste fixa det resterande. (baksidan) Men det löser sig.
Jag menar, det är ju inte raketforskning vi snackar om.

Tjejen bakom tangenterna är ju "also known as" gör mönstret på tidningspapper om man inte hittar nåt annat i närheten.

Vad händer annars då??
mest det vanliga. dvs jobba träna träna sova. fast inte idag då.
Men tränat har jag gjort. det blev först ett pass Barbell, sedan lite löpning och lite magträning efter det i gymmet.
dock... så gav inte träningen så mycket.. och förmodligen så tränade jag ned mig då jag glömde ta mitt snabba insulin innan träningen vilket resulterade i att efter träningen hade jag det fin fina (lägg märke till ironin) blodsockervärdet på 17. not so cool... när man tränar ska man helst ligga någonstans vid tio. Då brukar det ligga riktigt bra efter. Max gränsen att få träna ligger vid 14 tycks jag mig minnas.

Det är alltså inte riktigt helt enkelt att träna heller när man är diabetiker. man måste ALLTID ligga steget före... oavsett vad det gäller. Måste alltid se till att ha både insulin blodsockermätare och dextrosol med sig ifall att något skulle inträffa.

Men! oavsett så låter jag inte min sjukdom hindra mig, och det tycker inte jag att ni ska göra heller mina läsarvänner som också har detta.

Tänk så awesome vi är egentligen! Jag menar,  vi sköter för helsike ett HELT ORGAN helt och håller från UTSIDAN av kroppen, och ÄNDÅ får vi det att funka till i alla fall... 80 %.... DET tycker jag faktiskt är ganska så fantiastiskt.


Jag funderar ofta på hur mitt liv skulle se ut om jag helt plötsligt inte skulle ha diabetes längre.
Jag tror faktiskt att det skulle ta galet lång tid att liksom kunna släppa allt, och bara göra och äta precis vad man vill exakt när man vill, utan att behöva tänka på några som helst konsekvenser.
Jag menar, visst, vi kan äta nästan det mesta, MEN måste ju tänka efter sjukt mycket och räkna och fundera innan. Sedan VET man också så väl om konsekvenserna efter att man har ätit en massa socker och annat. Hur sjukt törstig, trött och nästan illamående man kan bli. det gör faktiskt att man ganska många gånger tänker efter en extra gång innan.

Jag är dock otroligt glad att jag inte är en sådan stor fantast på chips. då fett ligger kvar så galet länge i blodet. det kan faktiskt ligga kvar i flera dagar och ställa till blodsockret. Då ÄR det inte värt det. Då skippar jag hellre detta. ELLER så kan man äta ett dricksglas ungefär. För det ska visst gå bra utan att höja blodsockret så fruktansvärt mycket.

då äter jag faktiskt hellre godis om det skulle stå mellan det.  Sedan är jag ju också en otrolig sucker för grönsaker med dipp! OJ så gott det är, OCH det är ju faktiskt nästan nyttigt också. I alla fall så påverkar det inte mitt blodsocker så mycket.

Men jag tror också att jag ofta gör undermedvetna val som jag inte tänker på att jag gör.
ta bara när man handlar mat, jo, då är det nog ofta så.
Nu har jag till exempel tagit bort yoghurt.. dock tycker jag om det, SÅ då köper jag istället lätt filmjölk och blandar i pappas underbart goda hemkokade hjortronsylt som nästan inte är sockrad alls. TaDaaa! yoghurt. SOM är bra för blodsockert. Ja, man lär sig trick genom åren.

blev ett lite blandat inlägg det här... var inte riktigt tänkt. Men när tanakrna får fara fritt och man har tangenter under fingrarna då kan det resultera i detta.




Denna bild får avsluta. Jag tillsammans med NVDSF Vandringspokal som Skellefteå Dansklubb tog på DM:et. därför att vi tog flest placeringar under helgen.

Helt galet rolig helg var det.
Vet inte om jag har delat med mig av det, men det tror jag, aja  gör det igen. Jag och Jonas VANN bugg vuxen B (näst högsta klassen, andra gången vi tävlade i den, första tävlingen åkte vi ut i kvarten.)
Dm:et slutade vi typ 5.e. vårt första DM.

Nu tränar vi för fullt för SM. det kommer bli en upplevelse.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback