RSS 2.0

Björk snurren, Björkstá buggen och DM.

Det är vad jag sysslat med i helgen.
Åkte ner till Umeå på lördagsmorgonen, för att då tävla i dubbelbugg. Det gick bra vi slutade som 2:a.
Kvällen bjöd på go pizza från restaurangen Taormina och sedan åkte vi vidare till Yohanna och alexander och spelade guitar hero rock band och sällskapsspelet smart ass. Riktigt kul ar det. Smart ass är ungefär som en blandning mellan På spåret och jepoardy, super skoj. Fick också en välbehövlig massage av Zandra under källen.

Söndagen bjöd på mer tävlande men i "vanlig" bugg denna gången. Jag och Jonas sa till varann innan vi gick ut på tävlingsgolvet att "vi satsar på att inte komma sist". Sagt och gjort vi dansade och dansade och gick till final.
Den gick bra, jag sa efteråt att jag inte trodde att jag skulle ha kunnat dansa så mycket bättre än vad jag hade gjort =  jag var nöjd med prestationen.
Sedan blev det dags för prisutdelning och jag tänkte när de sa att de hade 4 priser att dela ut att jamen, kanske ändå, vi kanske skulle kunna komma 4:a. Så ni kan ju tro vi blev gode förvånade när vi gick och VANN vår klass som numer är bugg vuxen B alltså den typ näst högsta tävlingsklassen (om man inte räknar superelit då.)
Jag tycker det var ganska bra gjort med tanke på att vi för två tävlngar sedan (innan jul i luleå) vann Bugg vuxen D .

Dm:et gick också bra vi slutade 5:a. Så nu har vi testat att tävla i slowbugg och ävne i tempot 180 beats per minute. Vilket är det högsta tempot som A klassen normalt kör. Skillnad?? oja, fårn 172 till 180 kändes det att det var skillnad, men det var verkligen jättekul att få testa. Är grymt nöjd med vår 5:e placering, det är ju ändå vårt första DM. Nu är det bara träna ännu mera och ladda för SM :)

Här kommer en länk till SVTplay och klippet där DM:t visas, det visas även i slutet en lite lustig intervju med mig. titta och skratta ;)  jag bjuder på det.

Björkstabuggen.

Vi är par nr 325. (svart gula) ;)



Mitt blodsocker har börjat ligga bättre nu. Det känns bra.  ville bara säga det, återkommer med mer om det i ett senare inlägg. Nu blir det att duscha och sedan sova.
Imorgon sjunger jag på hockeyn igen och jag hoppas hoppas hoppas verkligen att SAIK vinner mot Luleå;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback