RSS 2.0

Helg!

Det är helg och JAG är LEDIG! vet inte när det hände sist. Dock är jag ju då en människa som älskar att jobba, jobboholic kanske???  ja, ja, nu uppfinner jag det ordet om någon inte redan hunnit före mig.

Igår var jag upp på medicin och träffade min diabestssköterska, för att reda ut varför mitt blodsocker har legat som det gjort. Vi fick väl egentligen ingen direkt klarhet i varför det legat som det gjort men vi åtog oss endel åtgärder som nu ska testas och se om ifall (jag hoppas ) det blir någon skillnad.

Igår eftermiddag när jag kom tillbaka därifrån  hade jag ett blodsocker på typ 6! hur bra var inte det då?
Blev så sjukt lycklig. Fick dock skippa träningen igår somjag planerat in då mitt blodsocker bestämt sig för att bli !lågt! och låg då på 3,6 (ok, jag kanske tog aningens för mycket inslulin till de två 70% iga chokladbitarna jag åt till kaffet. my bad. Hur som.

Igår skrev jag på kontraktet för mitt nya jobb! känns helt awesome att jag ska få vara kvar på det ställe jag trivs så galet bra, på Reseproducenten.  Det känns helt underbart att ha ett jobb som jag varenda dag känner glädje för att gå till. Man går dit med ett leende på läpparna.

Idag hade jag tänkt hinna gå på 360 och träna lite crosstrainer och rodd, mitt blodsocker ligger dock på gränsen till att jag får träna, gärnsen är ca 15, och jag har 16.  tränar man när man har för högt blodsocker så ger den ingenting alls, då tränar man istället "ner" sig. Som min sköterska sa,  när du har över 20 i blodsocker så ger det dig absolut ingenting att du tränar, då gör du mer nytta på soffan. Så kan det gå!

Men det är faktiskt så eftersom insulinet är "nyckeln" som låster upp dörren så att cellerna får tag i det, har man för högt blodsocker och inget inslulin som tar sig in så tar kroppen av alla sockerreserver tror jag det var, från levern och sådär vilket inte är sådär jättebra i längden. det ultimata att träna på är när man ligger mellan 6-10. 15 ska tydligen ockdå gå bra men är inte helt ultimat.

Jag har i alla fall  tagit lite insulin nu i skrivandes stund och hoppas att värdet ska ha hunnit gå ner lite så att jag kan gå och träna då jag skrivit klart här.

Igår kväll började jag och Zandra sy våra nya klänningar till dubbeln på tävlingen i Umeå som är nästa helg.
Jag tror de kommer bli galet snygga.  (bilder kommer när de är klara.) Jag har även jobbat på en ny outfit till den "vanliga" buggen, jag och Jonas ska ju byta färger tänkte vi och gå över i skellefteå färgerna Svart/gul ;)
Har dock kvar en del små fix på den som jag måste  lösa, men det blir nog bra.

Jag brukar ju få ideér där jag minst anar jag ska få dom. På de mest konstiga ställen. Särskilt när det gäller design på kläder jag vill sy. Men det är kul. Jag vet redan vad mitt nästa projekt ska bli. Följ med här för att hålla er uppdaterade ;)
Kanske kommer på något på gymmet vem vet.


Kl 12 sen går bilen med Sofia Björn och Jag  mot Boden och Lina där det är inflyttningsfest ikväll. Ska bli super skoj att träffa henne och madde igen var ju så galet längesen.

Har egentligen en hel massa att berätta men tidsoptimisten i mig säger att nu är det dags att dra till gymmet om jag ska hinna, så jag får uppdatera imorgon istället.


ha en fin dag nu alla där ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback