RSS 2.0

Göteborg.

Så!  Nu ska jag berätta lite om när vi var i Göteborg.
Senare på kvällen när jag sjungit i Umeå så åkte vi med tåget ner. vi hade tur och hamnade i en vagn med mycket trevliga människor.
Däremot så gillar jag inte att sova på tåg men men. det är  ett bra och billigt färdsätt iaf.
när vi anlände så promenerade vi först till Avenyn och Burger King där Mia jobbar för at säga hej och äta lite lunch. efter det blrv  det att gröa stan till hon slutade jobbet klocan 5.  (bilder på vad jag införskaffade kommer också det snart. ) Eftersom  att vi hade rest hela dagen så  hade vi planerat att ta det lugnt på kvällen "Vi kan ju gå  ut och sätta oss på en uteservering och ta ett glas öl och sedan gå hem igen"  joo pyttsan vi var inte hemma förrän vid 04:00.. DET var min lägsta utekväll på mycket länge typ sedan jag var utomlands då var det väl "normala"tider iaf på helgen ibland men här hemma är man ju van att allt stänger vid 02. hur som helst hade vi jättetrevligt och vi fick också träffa några av  Mia vänner där. Dagen där på var vi på Liseberg hela dagen tyvärr så kan jg inte åka karusell men  jag provade ändå pariserhjulet, vilket gick ganska  bra jag blev lite illamående, så då kanske ni förstår problematiken.... Men jag hade hur som  helst en trevlig dag och erika visade sig vara en hejare på att plocka upp mjukisdjur med en sån här grip manick . jag kommer inte på något bättre namn  såhär i skrivanades stund men ajg tror de flesta förstår vad jag menar. Eftersom det var Måndag så var det ju även "Lotta på Liseberg" på kvällen så vi försökte  titta litegrann vilket var lite halv svårt då det var oerhört mycket folk där. i slutet gick det dock ganska bra och vi fick till och med både höra och se Paul Potts live. :)  (ni vet han  som typ  vann "Britain's got talent" för nåt år sedan. Han var  ganska bra.
På tisdagen blev det en ganska  lugn  dag  för på kvällen  skulle vi till ett ställe som heter "Parken" och titta på "Sunday Night live"ett  band  vars trummis erika råkar känna då ha n också seplat med i hennes systers förra band Boogart.de var faktiskt riktigt bra men efter spelningen kände både jag och erika att det var dags att åka hem,vi var både trötta sedan hade Erika köpt nya  (Supersnygga )  skor  från bianco:) Just ja jag glömde nästan  när vi var och shoppade tidigare den  dagen  så åt  vi lunch på ett ställe som heter "Slimfood" där de säljer både sallad och sushi  båda  som man fick komponera själv om man  ville.  hur  smart och bra är  inte det ?  jag menar  ta mig  själv tex. som är  allergisk  mot  mjöl, istället  för att ta pasta i  salladen  å kunde jag ju välja tex quinoa istället. det  gör ju att många fler kan  äta där fast ma n är  allergisk. super smart. På onsdagen när vi var på väg till tåget för att jag  skulle hem då  så stannade vi och åt  lunch/middag på samma ställe denna gången  åt jag Sushi då jag smakat av erikas sist och upptäckt hur  enormt god deras sushi var. och mätt blev man  också. :) 

här komemr lite bilder också.


Balder, huga denna provade jag inte... men mia och erika gjorde :)


"Slänggungan"                                  Mia och Erika :)


Händer från olika  kändisar.           jag och Carola har typ  lika stora händer :)
(Hon var min största idol när jag var yngre.)


Måste ju förevigas. ;)                      Hela Balder.

Jag funderade när jagstod och väntade på erika och mia när dom åkte den, eftersom hela är gjord i enbart trä,  då måste den väl som nästan allt annat som är i trä  förnyas med  jämna mellanrum?  undrar hur de gör  då? =) 


KOLLA vad vi hittade! :D tror du vi blev LITE glada. okej  vi fick köa i cirka 40 minuter trro jag minst att det var men det  var det  helt  klart värt. :)


Lotta på Liseberg :)                          Paul Potts.



Det var det :)  Mallorca kommer också i sinom tid :) 

Hoppas ni alla har haft en  bra helg  det har jag :D 

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback