RSS 2.0

Europeeiska

Snart är det helg! det ser jag fram emot.. och nej  jag ogillar INTE skolan. Men jag hann knappt vara
ledig något denna helgen så jag ser redan fram emot nästa. Lördagär det danstävling i Älvsbyn ska bli super skoj så ikväll ska vi träna inför det. om en timme ser jag nu.

Hur som helst har varit sjukt trött idag  är inte skoj då. men tyvärr så är det så  ibland.
Jag skyller det på mitt låga blodsocker som hände i natt, vilket ju var mitt eget fel så allt kommer ändå till baka till mig själv endast mig själv att skylla. Jag glömdebort att ta mitt middagsinsulin igår till middagen vilket resulterade i högt blodsocker (20.0) när jag skulle gå  och lägga mig så  jag  tog  inte SÅ mycket extra insulin tyckte jag då  men  tydligen var det några enheter för mycket ändå tyckte min kropp. så där vid 2  fick jag  lov att äta ett äpple..  sömene blir så rubbad av sånt.  Men men... idag ska jag inte glömma bort det iaf.

Idag på skolan så var  Europeeiska reseförsäkringar på skolan och informerade och jag kan  bara säga..  att jag är  VÄLDIGT glad att jag har hat TUR och det inte hänt några hemskheter när jag har varit ute och rest då jag själv endast rest på hemförsäkringen och europeiska sjukförsäkrings kortet....  Turst me  gott folk..

resesäljarna försöker inte lura på oss några försäkringar som man ofta vill tro  de gör det för vår skull de där 200  kronorna ma n betalar extra för europeeiska reseförsäkringars försäkring den kan bli värd mycket  när  saker går snett.  så nästa gång ni ska ut i världen.. om ni inte förstår  vad  ni ska ha försäkrningen till fråga personen som frågar om ni vill ha den frö den personen KAN  förklara just varöfr den är så bra att ha.
Den täcker faktiskt det mesta och de har flera olika att välja på. Nästa gång  jag reser ska iaf JAG teckna  en  sådan. det är det VÄRT.

Och en  sak till känns inte lika  hemskt nu som det gjorde förra veckan. känns grymt skönt att fått en  del  uppgifter bakom sig.

Jul snart:D







Kommentarer
Postat av: Linda

Klassiker det där med att man glömmer insulin och sen dundrar i alldeles för mkt!

ha det bra, kram! :)

2009-12-07 @ 21:00:22
URL: http://diabetesett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback