RSS 2.0

Julfest.

Igår var vi ju på julfest på freddes jobb var super trevlgit  mycket god mat (julbord) har inte ätit nåt julbord innan detta så  det smakade mycket bra.
Trevligt folk var det där också.

Som ni kanske minns så skrev jag förut om att jag burkar skippa att ta det snabba insulinet när jag ska  dricka alkohol och ta det sen när jag kommer hem istället eftersom att det är bättre att ligga lite högre när ma n gör detta ?  så är risken att f å för lågt blodsocker och falla  i koma mindre?

Hur som helst  igår tänkte jag att jag ändå skulle ta med mig  sprutan dit eftersom vi nog inte skulle ut på krogen senare. Man vill ju inte direkt tappa bort pennan ju.

Nåväl, jag tog 7 enheter till vad jag hadeätit  vilket jag  nog trodde skulle vara lagom... Som jag också nämt tidigare s å är det ju en gissnings lek vi leker hela tiden, man kan aldrig  veta exakt hur mycket man behöver. Till tacos har jag dock börjat lära mig men då har vi ätit tacos VÄLDIGT många gånger också.

Nåväl, där vid halv tolv började jag bli väldigt väldigt trött  höll typ  på att somna där jag satt.
Så vi gick hem till mig där vi skulle sova då jag inte bor så långt ifrån centrum där vi hade varit på festen. När vi kom hem så skulle jag ta mitt långsamma insulin plus att jag skulle testa blodsockret. Den visade då på 2,0... Vilket INTE vr bra, inte konstigt att jag bara ville sova. Då var det väldigt tur att min underbara fredde var med mig  och kunde  hjälpa migatt få lite  mat i mig så att jag kunde få  upp blodsockret.  Tänk då om jag hade varit själv??  då hade  jag iofs kollat blodsockret men ändå, jag var inte riktigt kapabel till att  göra en massa saker själv som jag ananrs bruakr vara nåja, då jag ligger på 2,0 så har jag väldigt  jobbigt i vanliga fall också att pallra mig  till köket för att få tag i något  att höja blodsockret med.

Så?  vad lärde jag mig då igår?

Jo, igår drack jag bara vin och champange och i vin är det mindre socker än i tex cider osm jag  vanligtvis brukar dricka,  det tropr jag gjorde att mitt blodsocker blev lågt OCH att jag tog  insulin naturligtvis.
Dock var det väldigt gott med vin då jag brukar tycka att cider blir så fruktansvärt sött efter ett tag.

Så jag lärde mig att jag nog  ska  fortsätta så som jag brukar göra att om jag ätre hemma innan en fest så tar jag bara  väldigt lite, mindre än normaldos så  har jag hellre lite högre udner kvällen och ordnar det  senare, för som jag sagt tidigare, "så länge man vet vad det beror på, så kan man fixa det."





I alla fall inte för mig .















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback