RSS 2.0

SÅ förbannad.

Det här  är inte sant! 
jag blir så  otroligt  upprörd när  jag läser sådant här.
Jag blir inte mindre förbannad över att vi ALDRIG kan få en gala för diabetes. det hålls för typ ALLT annat..
diabets typ ett om typ två.. ÄR  numera en  folksjukdom.. är det då inte av stor vikt att faktiskt få fram kunskapen om detta?  diabetesfonden gör  allt de kan oh forskningen har kommit en bra bit på vägen men MER resurser behövs för att det ska gå... folk i vår omgivning måste också få mer kunskap om sjukdomen  läste just en  kommentar som verkligen satte allt på sin spets.. hur kan man  bara säga nåt sådant?!  GIV MIG STYRKA

Moder Teresa sa...

Snark, diabetes? Det är varken dödligt eller ett direkt outforskat område! Och folk lever alldeles utmärkt med diabetes idag! Bara man sköter insulinet och livsstilen Särskilt som det finns pengar att tjäna på den marknaden så investeras där redan miljarder till forskning från privatpersoner. Så lägg dina slantar på något annat. Finns typ HIV, MS, ALS, Cancer, fattigdom, naturkatastrofer m.m och en rad andra hemskheter





Jag frågar mig bara HUR kan man bara säga något sådant här??? 

för det första diabetes KAN visst vara dödligt det  krävs inte SÅ  grova fel för att det snabbt skabli farligt. det räcker med at ma n tex bara  tar  för mycket insulin det vet jag fördet har HÄNT mig. tro mig jag vill inte  ligga på IVA igen.  nej tack.

visst  att ma n måste ändra livsstilen och ta insulin MEN det är så sjukt mycket mer man ska tänka på HELA tiden.
direkt man glömmer att tex ta en dos så  börjar ma n må jättedåligt efter inte så  lång stund. att sedan  kunna hitta den  perfekta balansen mellan  mat och insulin. det GÅR nästan inte... inte  på sammasätt som det fungerar hos en person med en normalt fungerande bukspottskörtel som känner av precis hur mycket insulin som det ska spruta ut om man äter tex godis eller frukt. det måste vi FÖRSÖKA RÄKNA UT  själva.. hur lätt tror ni att det är??  inte så jätte...  ja  pengar finns på marknaden.. MEN det behövs mer..  forskningen går framåt  men inte utan  mer  hjälpmedel... TÄNK  om de skulle kunna hitta något  sätt som gör att  de kanske kan "bota" diabetes är inte det bättre då att kunna göra det än att alla vi som har denna sjukdom ska behöva leva med den resten av våra liv.  Du som skriver sånt här.. borde verkligenfå prova en  dag i en diabetikers skor.. då tror jag inte att du skulle skriva sånt här  nåt mer.

ENKELT är det inte... Diabetes är  olika svårt för olika personer.  men detär  ändå ett helvete varenda dag. tänk at när vi ska resa bort så får vi inte glömma nåt  då blir det direkt farligt. 
vi måste TÄNKA hela tiden. 

vi är så många som  vill få ut mer kunskap till  befolkningen.. jag fattar inte  VARÖFR KAN INTE NÅGON AV TV KANALERNA  GE BORT EN ENDA VETTIG SÄNDNINGSTID  SÅ ATT  DET KAN FÅ VARA EN  GALA FÖR DIABETES!  DET BEHÖVS VISST PENGARTILL FORSKNING!  HELA TIDEN!  ÄR SÅ SJUKT TRÖTT PÅ ATT DET FORTFARANDE ÄR  SÅHÄR.....

Diabetes är en  minst lika viktig sjukdom som någon annan . skänk pengar.
Diabetesfonden. jag direktlänkar till gåvosidan. gör en  insats för  folket. din gåva beövs.



nu har jag skrikit och varit arg klart.






Förövrigt har jag haft en  bra kväll. har varit och dansat och sådär.  nu ska jag äta lite.
Imorgon har vi sovmårgon det ska bli skönt och behövligt. Sedan på eftermiddagen kommer Ving och föreläser det ska också  bli kul.


hörs imorgon.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: Ja det är superläskigt. Som att allt man gillar typ känns helt värdelöst?

Ja herregud vilken människa! Hur har man mage att säga nåt sånt?

2009-12-07 @ 21:43:06
Postat av: linda

2009-12-07 @ 21:43:31
URL: http://diabetesett.blogg.se/
Postat av: Joakim

Grymt skrivet!!!!

2009-12-08 @ 12:11:12
URL: http://diabetesmannen.blogg.se/
Postat av: Michael Jackson - Minnesblogg

Fin header!

2009-12-08 @ 18:22:22
URL: http://popkungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback