RSS 2.0

Ving resor.

Idag är en  bättre dag. inte lika arg längre även om det fortfarande stör mig den där kommentaren från den där idioten som jag läste på camillas blogg.... käner fortfarande att jag vill göra något för att iaf FÖRSÖKA få en gala... vi är ju fan värda det (ursäkta språket.) vi som kämpar vareviga dag.
Som ni som har följt mig ett tag, kanske förstår så är jag inte  tjejen som gör upp förrän jag har försökt. Izzyalwaysontheway  heter så av en anldening.  Jag är alltid på väg någonstans.  jag tror inte på att något är omöjligt..  nästan  och min vision är att siktar du mot stjärnorna så  kanske du  iaf når trädtopparna.
Även om man  är diabetiker så kan vi  faktiskt göra mycket ändå . det kan vi ju vi måste bara tänka lite mer, lite längre,  alltid  ligga steget före typ.  det hade ju varit det optimala.  Som jag nämnde  jag tror på att ma n kan göra det man vill, bar man försöker tillräckligt mycket. Just detta har tagit mig  väldigt långt.  En av mina största drömmar var att  bo på Mallorca och jobba som entertainer. år 2008 blev denna dröm en verklighet, en verklighet som jag  levde i  i 7 månader. det var tufft inte minst som diabetiker i denna  värme. tänkt dig att från 10 på morgonen till långt in på natten ge 110% efter en dag där du stått i solen och hållit i sportaktiviteter hela dagen och emellan åt på rasterna tränat inför kvällens show. Att ändå kunna ge  110 %  igen för e n eftermiddag full med aktiviteter för att sedan ha en  rast där du äter middag  och vilar lite grann för att senare  från 20- 01  hålla i barndisco och medverka i en  vuxen show innehållande sång och dans. DET kräver  en ganska stor planering för att få  det att funka bra med allt.  Alla  gånger gjorde det inte  det  och nog  hände väl det att jag  fick avbryta en  show  på ett smidigt sätt då blodsockret sjönk i botten och jag behövde få i mig  socker. Att sedan inte  heller kunna  förklara sig  på et brasätt alla gånger på engelska är inte heller det lättaste.  MEN  återigen MEN ... även omman  är diabetiker så  kan man  ändå göra sådana här saker,  visst det kräver mycket mer planering osv än för en  som inte har sjukdomen men det GÅR fortfarande. Däröfr älskar jag ung  diabetes slogan "It's  up to  you  so don't limit yourself"  stämmer ju så  bra.  JUST DÄRFÖR  förtjänar vi en gala.....

Jag ska fundera vidare..... :)



På tal  om detta medplanering osv...   imorgon ska vi ha  glögg kväll alla i min klass det ska bli jättetrevligt. här kommer det tillbaka  igen..  "ta insulin och ändra livssstil" -klart och betalt?  ahum nej..... imorgon kommer jag  att göra det vi diabetiker kallar för att "fuska" för då kommer jag också att äta av skumtomtarna johodå. DÅ  kommer  nästa fråga.. HUR mycket insulin ska man  ta då då?  jaa.. det vet man ju inte riktigt.. kommer ju att smaka av  andra saker också. Endast efteråt kan jag veta om jag gjorde rätt eller inte  när jag skulle bestämma hur mycket insulin jag skulle ta.  fast jag har en liten grej jag brukar köra med som brukar fungera ganska  bra när jag ska  äta sådant här  då bruakr det bli någorlunda okej  men inte alltid.  Jag buakr ta lite före om  lite till efter  när jag kan  se  vad jag har i blodsocker igen. hur gör ni andra?

Ändå är det ju inte tvärlätt....för om detta nu var så TVÄRENKELT  som hon i kommentaren ville få det att låta. då hade man  väl inte haft alla  de här tankarna hela tiden...vilket  enkelt liv ma n hade haft då! :D  yeei :D

Idag var Ving resor hos oss och hade föreläsning mycket intressant  var det. Ving är ju också ett företag som intresserar mig väldigt  mycket  har väldigt mycket jag vill hinna med under  mina  praktik perioder så jag vet itne riktigt hur  jag ska pussla för att få ihop det ordentligt  tror jag ska ta ett snack med  vår utbildningsledare om det hela vid ett senare tillfälle.

detta blev ett långt inlägg så jag återkommer med annat senare.
Nu ska jag fortsätta plugga in spanien och LOVELY mallorca. det är  ju som sagt mitt lilla  hjärtebarn.

Bjuder  på några bilder från min tid som enteratiner. 
enjoy.....





bild 1 :  jag och merel håller i kids disco.

Bild 2 jag sjunger  "car wash " i Saturday Night  Fever.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback