RSS 2.0

blixtar och dunder....

Jo, mycket sådant blev det under tiden när vi skulle spela discgolf.
Men vi gav inte upp för det, nej  vi satt ute på "altanen" och fikade glass när det var som värst.
Jag har  verkligen respekt för åskan, och en stund gick den faktiskt ganska hårt.
Åskvädret drog dock över förhållandevis fort så då fortsatte vi att spela från banan där vi tidigare tvingats avbryta.
Det var andra gången i hela mitt liv som jag spelade, men jag måste nog säga att från vad jag minns så gick det bättre nu denna gång, det blev inte många "skogsträffar" ändå.
Nej discgolf tycker jagär  rätt kul och man behöver faktiskt inte vara superduktig för att det ska vara skoj heller.
Skratta kan man också få göra. :)

Jag kanske ska berätta vad "Discgolf" är förnågot.
Discgolf är nästan som golf fast det är mindre banor och inte hål som man kastar i som en vanlig golfbana.
istället för bollar har ma nen slags tyngre frisbee eller hur jag ska säga, och det gäller att ta sig till "målet" på varje bana under minst antal kast.  bättre än så kan jag nog inte förklara, nu vet jag ju inte heller om det här är en helt korrekt förklaring, men så här ser det ut ur min synvinkel.

såhär ser e n korg ut dit man ska kasta discen, finns i slutet av varje bana.

mer info om discgolfen här i Skellefteå hittar ni här.   SDG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback