RSS 2.0

Under 20 och redan plastikopererad?

Jag förstår verkligen inte hur man  är funtad då, än mindre hur FÖRÄLDRARNA är funtade.
Vi pratade lite om det idag på lunchen unga människor som plastikopererar sig vid väldigt låg ålder.
Sånt här tycker jag är  väldigt hemskt, jag menar även om man kasnke tycker det är supersnyggt och man känner sig väldigt snygg osv när det just är gjort, så tänker jag ändå på hur man skulle känna sig  när man  blir äldre?
Vad rör sig egentligen i huvudet på en sådan förälder?  hur kan man  ens låta sådant hända??
Vi pratade även om det hemma i min familj häromdagen, jag är  ju ändå över 20, så sa ajg till min pappa : " Pappa, om jag sa att jag ville plastikoperera mig skulle ni verkligen låta mig  göra det då? " ALDRIG i livet. svarade min pappa, även om du nu bestämmer själv. Nej det skulle vi inte.

Det tycker jag vr helt rätt.  Visst jag kan förstå om tex lite äldre kvinnor plastikopererar sig och så, men inte att ungdomar gör det. Jag tycker inte att det är rätt.

Sedan kan jag inte låta bli att tänka på hur man skulle tänka senare i livet om man verkligen skulle lägga sig under kniven i en sådan späd ålder?  Om mitt liv såg annars ut och mina föräldrar hade gått med på en sådan sak, då hade nog i alla fall jag senare i mitt liv börjat fundera på varför de lät mig? 

Nåja, man får väl göra som man  vill men jag kände bara att jag vr tvungen at skriva ner mina tankar kring ämnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback