RSS 2.0

Regn.

Trist väder idag men det  gör inte så mycket.
Nu håller  jagp å att laga till sushi. andra gången. förra gången blev det faktiskt gansk  lyckat även om jag råkade  koka aningens  för  mycket ris.  Men det  blev iaf aptitligt.
då körde jag på gravad  lax men idag har jag varit förbi kvantum och införskaffat  färsk lax, jag  tyckte inte  at gravad  passade så bra i sushi, så det ska bli intressant att se  hur  det kommer smaka nu, det var  dock hyffsat svårt att  filéa  laxen, eller  för att vara ärlig  så försökte jagi nte  ens, jag  gjorde på mitt egna  sätt me n det funkade det  också.  det ska ju trots allt  var på insidan av  riset ..:)  nåja  allt kan inte  vara  perfekt. dock har jag  både gurka och paprika  nu, förra gången hade jag missat att vi inte  hade någon gurka hemma och inte  hade jag köpt någon heller  så då stoppade jag i avocado istället.  det var sådär. 

Enda nackdelen  med att laga sushi tycker jag nog  är  att det tar sån tid att koka  riset men det är  faktiskt ändå nästan värt att vänta på.




klart! inte dom snyggaste bitarna jag  gjort  men  jag hoppas  de går att äta ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback