RSS 2.0

Måndag.

Då var det  måndag igen och ny vecka, tiden går  verkligen fort.
Jag anna och Linda var på skolan i dag mellan 9-11:30 och jobbade på vår redovisning till omvärldskunskapen på onsdag, jag tror den kommer blir  ganska bra och lite komisk. Det är  ju aldrig  fel med lite komik.
Diskuterade även lite kring några av frågorna i företagsekonomin.

Promenerade hem,  jag gillar verkligen att promenera särskilt härligt är det på morgnonen när jag går  till Campus. På eftermiddagarna är det numera så mörkt, inte  lika roligt då jag är ganska mörkrädd.

Hur som helst.  Åkte  en  sväng till Ica Maxi och handlade lite mat för i veckan och lagade thai wok till lunch blev  ganska mycket så nu har jag mat ett tag. Igår kväll var jag ju också hem till drängs och hälsade på mamma och pappa och grattade pappa på farsdag. :) Jag hade  hittat ett "julkaffe " när jag och jenny var i luleå när vi hade lov det ska visst ha lite smak av kanel så jag hoppas det  blev  bra,  pappa skulle  testa det till julen sa han så jag får väl höra efter då. :)

Fick även med mig  en del matlådor till stan av dem  det uppsakttades verkligen :)  alltid  lika gott :) 
Mina föräldrar är  så snällla,  världens bästa  ställer  alltid  upp när det  är något. Är verkligen glad att jag har dom när det ibland  kan kännas  tugnt.

Dock måste jag säga  att jag inte är  lika  orolig över företaksekonomin som jag har varit. jag  har suttit med frgorna ett tag till nu  och jag har kunnat svara på nästan alla hittills 30 frågor (är 45 totalt) utan att nästan kika i mina papper  något  alls :)  lite stolt är jag allt :D 

och ikväll.... ikväll blir det att dansträna :D:D:D  DET  ska bli riktigt skoj, var verkligen längesedan vi var på en  tränarledd måndag.  nu blir  det nog att gå tillbaka  till 3 gånger i veckan igen men det ska bli riktigt kul.  Så fårvi hoppas  att det  kommer gå riktigt riktigt  bra på tävlingen i december i Älvsbyn :D

Ojoj, jag glömde ju nästan berätta, att trots om jag  har varit  mycket emot att  vaccinera mig  så har jag nu gjort det, i frådags blev det, och vet ni det gick jättebra :D  det var inte alls  farligt.  jag har endast haft ont i armen men detär  nästan borta nu. Dock måste jag ju ta en dos till pga. min diabetes, men nu vet jag ju hur  det  går  så nästa gång kommer nog gå bra hoppas jag.  men man  kan ju aldrig vara helt säker.

Jag  är  rent  utsagt  väldigt  nöjd med mitt liv nu,  jag trivs  väldigt bra med det jag gör  och mina blodsocker värden är helt  okej, jag har tom. fått sänka min långtids dos, det har blivit bättre,  me n får se om vi ksa  måsta sänka den ännu  lite, det  gör absolut ingenting:)  men jag har inte alls  lågt blodsocker  lika ofta som jag hade  förra månaden så det är ju  väldigt  skönt.

Men  jag måste säga att jag  faktiskt aldrig har ångrat att jag bytte tilbaka  min Cozmo insulin pump mot mina insulin pennor igen, vi trivs bäst tillsammans så är det, även  om pumpen va väldigt  spejsig  och fin. den var alldeles turkos.

jag ska se efter om jag kan  leta fram en  bild... :)

här.  bilden till vänster är den snygga pumpen jag hade  förut. tyvärr fungerade den inte så  bra på just mig  så nu har jag  bytt tillbaka till Lantus (långsamma insulinet.) bilden högst upp till höger.  Samt min novo pen 4. med Novorapid i . (den undre.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback