RSS 2.0

Söndag

och snudd på en vecka sedan jag skrev något här.... hm inte bra. vad har då hänt? Jo, Pluggade lite förra veckan (mest företagsekonomi, tänka sig) och lite omvärldskunskap. Ska försöka lite mer med omvärldskunskapen imorgon. och mer företagsekonomi. Dock börjar jag känna att ju mer jag lär mig och förstår av det jag gör så blir det faktiskt mer och mer intressant, men det beror väl just på det då, att jag faktiskt börjar förstå. Men fortfarande så vill jag bara ha den där tentan över, men nu är det inte länge kvar.

I torsdags åkte jag och Jenny till Luleå för lite shopping och annat. kommer ni ihåg när jag skrev för typ mindre än en vecka sedan att jag hämtat en ny every x3 mäster för att min gamla gått sönder?? det var förra fredagen, vad händer i onsdags?? 4 dagar efter att jag hämtat den nya??? JO den NYA går sönder..:( så var den inte pålitlig, nåt skumt hände ju med min gamla när jag var på mallis förra året men då lyckades jag ju fixa den på nåt höger, jag lyckades nästan nu med iaf så att jag kunde få fram en sticka att testa mitt blodsocker på, iaf så fick jag ör mig att testa det flera gånger på raden, och för varje gång jag testade det ju läge blev det... det var ju lite skumt det med. Jag menar det diffar ju alltid lite men inte så mycket som mitt gjorde. nåja, min andra nya på en vecka fungerar då än så länge som den ska så jag hoppas att denna inte går sönder för då måste jag testa en annan och jag som trivs så bra med denna. nåja ... vi får väl se hur det går.

Hur som helst jag och jenny åkte till luleå som jag sa. där shoppade vi och tittade i alla möjliga affärer vi hade en grymt trevlig dag. Så var jag också in på Ticket och presenterade mig som jag hade lovat och pratade med chefen där om praktiken som är nästa höst och jag hade så tur att jag fick platsen :) kändes super bra :) Nu kan man återigen endast fokusera på studierna :)

fredagen var jag på Halloween fest med Ida var också riktigt trevligt dock valde jag att inte följa med på station, var inte alls på humör öfr det men det var ändå jätte trevligt på festen och det var ändå skönt att det inte blev alltför sent. Fredde var så snäll och kom och hämtade tillbaka mig från Sjungande dalen senare. :) det uppskattades mycket vill jag lova.

När jag dricker alkohol brukar jag inte tänka så mycket på mitt blodsocker, eller det är ju inte riktigt sant det är klart att jag tänker på det men jag ska berätta för er hur jag går tillväga. Jag behandlas med lantus (långsamt) och novorapid (snabbt)och när jag ska dricka alkohol så brukar jag först äta en bra middag sedan kolla vad jag har i blodsocker, och oftast så tar jag inget snabbt insulin då, det är klar är det högt så är det ju bra att ta lite. Men normalt sett så gör jag inte det. Jag har blivit lärd att det är bra om blodsockret är lite högre när man ska dricka sådant så att man inte blir jätte låg en bit in på kvällen och blir jättesjuk, får man super lågt blodsocker så får man ungefär samma symptom som om man hade druckit väldigt mycket sprit och det vet ju alla hur de ser ut. = kan vara lite svårt att skilja på då om man är låg eller bara påverkad. är man dessutom både och så kan detta lätt bli ödesdigert. därför brukar jag alltid försöka ligga över tio när jag dricker, då är jag så att säga mer säker än osäker. Och så kan jag ju alltid fixa till det dagen efter. DOCK så tar jag altid mitt långsamma INNAN jag åker dit jag ska, så då blir det ju lite tidigare än en normal kväll, men för mig så funkar det bra att göra så någon enstaka gång. I fredags gjorde jag likadant, och på lördagsmorgonen hade jag 8.0 när jag vaknade det var ju super bra :) just ja! också äter jag alltid något när jag kommer hem på natten. hur gör ni?

Igår gjorde vi inte så mycket vi tog det mest lugnt, så blev det tacos till middag som Fredde lagade :) mycket mycket gott. Han skämmer bort mig ibland :) men jag brukar faktiskt laga mat till honom också ibland ;)

Idag har jag och jenny varit och hälsat på hannna var mycket trevligt då det var väldigt längesedan vi sågs.. hoppas det blir snart igen. Nu ska jag sova så att jag orkar plugga mer imorgon hoppas ni har haft en bra helg det har iaf jag haft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback