RSS 2.0

:)




Björksta buggen 2010. 3:e plats.



Paradis buggen 2010.
5:e plats.




Björksta buggen 2009.

6:e plats.

tycker bilder säger mer än en massa text. nu blev det mest bilder från tävlingar och bilder ni säkert sett förut för jag vet jag har lagt upp dem tidiagare.

Hur som helt var det super skoj att träna igen efter sommar uppehållet. Och det ska bli jättekul att fortsätta träna i höst som innan. Ikväll var det bara jag och jonas som tränade så vi tränade mycket tempo. att dansa i högre tempo än vi tävlar i. dels får man träning i att dansa fortfare och träna på fotarbetet och även koordinationen. Sedan så känns det även då som att det går saktare ( vilket det ju också gör) när man går tillbaka och dansar i sitt "normala" tempo. Det resulterar också i att man kan ta ut rörelserna mer och bättre.

ungefär det jag gjort ikväll. var på stan innan en stund med jenny och handlade bland annat lite schampo och smink borttagnings medel för ögonen. är ju bara dom jag sminkar. Utom på danstävlingar då är det lite mer :) haha.

Nu ska jag gå och ta mig nåt att äta och sedan blir det sova. ska ju till min diabetessköterska imorrn på morgonen ska bli intressant att se vad minn Hba1c (långtidsvärde) ligger på efter denna sommaren..  det är nog lite högre än mitt fina jag hde  sist..  nåja jag vet ju varför.

Ska även höra om hon  kan hjälpa mig att få en  tid hos dietisten. Det är  en annan sak som jag  känner att jag behöver ha hjälp med. Maten jag  försöker äta rätt så gott det går. men jag behöver lite hjälp att få det där rätt  för nu vet jag inte riktigt vart det är på väg. jag äter bra saker  men jag ätre nog  för lite tror jag.  och inte på bra tider.  så  nu måste jag  ta  lite hjälp med med det där så jag får någon ordning. hatar när man  liksom  hamnar på nåt sidospår och sedan  inte vet vart man  ska  ta vägen.  Men jag förstår verkligen  att  det kan  vara vanlig  att  diabetiker  får ätstörningar. faktiskt.  men  något  sådant vill inte jag ha. och jag tror inte  att jag någonsin behöver bekymra mig över något  sådant. men som sagt  mycket av ens tankar kretsar ju kring mat och vad ma n ska äta och hur  mycket och hur det påverkar ens  blodsocker osv  osv.... you  name  it.  ni andra diabetiker  vet  ju hur  det är  och vad  jag menar. nå väl. jag känner iaf att jag behöver  ta hjälp lite hjälp och få tips och ideér på hur jag kan  äta öfratt få mitt blodsocker att ligga så optimalt som möjligt.

Men nu ska  jag iaf gå  och äta  något  för nu känner jag att jag är  stressad i kroppen, och jag börjar bli lite  "konstig" ... och lite omtöcknad eller vad jag ska äsga..  säkra  kort på att mitt  värde  håller på att rasa. hade tagit  för  lite insulin innan (för att vara helt ärlig så tog jag inget alls för jag glömde helt enkelt bort det och det resulterade i att jag fick lite insulinbrist. då kändes det som att man  fått en  kallsup så blir man  jättekonstig i kroppen. i värsta fall  kan man  få  muskelkramper det fick inte jag men andå.) för när jag kom hem där vid  jaa... innan 21 låg mitt värde på 22. = inte bra och då  tog  jag insulin och gick och duschade så jag har inte ätit  något sedan innan dansen så jag ska hämta min mätare så att ni också kan få veta vad som hänt... 3.2 ligger det på nu inte ens 2 timmar senare.  Ni ser vad vi diabetiker kan  få  vara med om. mitt blodsocker har alltså hunnit rasa från 22 till 3.2 på mindre än 2 timmar.  det är  inte ok. så nu ska jag  sluta skriva här och gå  och äta någonting  innnan  det blir  värre.

hade fint alla därute och ta hand om er. det är viktigt.

Som  min mamma alltid  säger till mig " bara för att DU har slutat dansa så har inte din kropp det. " det är SÅ sant.

over and  out. // Izzy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback