RSS 2.0

skapande.




Precis som rubriken säger så är det exakt det jag gjrot idag. Har suttit vid köksbordet mest hela dagen och exprimenterat med min nya flytande fimo lera. det var kladdigt men jag tror jag lärde mig nåt. gjorde lite andra saker också  som jag ska visa sedan. Så har jag strukurerat om i min pärllåda viket behövdes.

Har också funderat på en sak väldigt väldigt länge nu och jag tror att jag kanske har en lösning på det hela nu men vet inte säkert så jag ska fundera ett tag till. Dock blev det inget målat på tavlan idag. Ska se om jag hinner med det imorgon istället.

Så ska jag  jobba vidare på min kreativa idé jag har haft ett tag.
Jag älskar när jag får ideér!  särskilt kreativa, fast det är ju nästan bara såna jag får.
Får ni sådana någon gång?  att ni liksom ser en bild av något i huvudet som man bara MÅSTE skissa ner så snabbt som möjligt så att man senare kan förverkliga den???=) 
Det är dom Ideérna som är dom allra bästa tycker jag. Att sedan få se resultatet, det är också en riktigt härlig känsla. Särskilt när det handlar om att sy saker.




Som den här. Här är från vår semester i Skåne. Den här klänningen sydde jag innan vi åkte.
jag har gjort allt ifrån skisser och mönster samt såklart färdigställandet av den, helt själv.
Jag blev  ganska nöjd med den faktiskt.  inuti är det figur sydd så är  tyget som är utanpå lite mer "flexibelt".
tanken är att också kunna använda den på dans såklart.

Halsbandet var min mormors. Jag kommer så väl ihåg det från när jag var jätteliten och vi var och hälsade på hos dem där hon och morfar bodde då. jag minns såväl exakt vart det hängde och hur hängaren såg ut och vlika andra halsband det hängde med. Minnen. det är väl det dem kallas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback