RSS 2.0

"Semester".... eller nåt.. ledig är jag iaf.

Gick bra att jobba hela fredagen ensam i butiken och även sista lördagen.
direkt när jag låste dörren så bar det efteråt av  söder ut. med stopp hemma hos mamma och pappa för middag (grillat) och packa in det sista i bilen innan avfärd söder ut.
Vi åket och åkte och åkte fredde och jag  och inte alltför sent ändå var vi framme i Småland där vi landade i Silverdalen hos elin och kristine.  vi åt tacos och sedan begav i oss iväg ut till Sevedstorp för att hälsa på i bullerbyn. Vi var även och hälsade på elins häst den var jättesöt.

Imorse åkte vi efter frukosten för att titta på resterande sevärdheter som tex. Gibberyd (Katthult) och "kvilleken" som är jätte jätte gammal. Sist jag var i småland var jag ganska liten, och det var kul att se ställena som bullerbyn och katthult i vuxen ålder också. Vi hann även med ett beök i Vimmerby och se huset där Astrid Lindgren var född och vart hon sedan bodde. Sådant gillar jag. Hon har ju som ändå följt med en under hela ens  uppväxt.

ska visa bilder från resan sedan.

En sak jag tänkte på var dock, att husen som finns i bullerbyn och katthult ju är privatägda, hur roligt kan det då vara att ha massa turister där hela dagarna som tittar? men man kanske vänjer sig? vad vet jag. mysigt är det då där i varje fall.

Innan middagen kom vi ram hit till Lund till freddes syster och hennes man som vi bor hos. Vi åt en jättegod middag och sedan har vi varit upp på jag tror det hette hasses kullar? eller hur det var mitt minne är inte det bästa just nu. men fin utsikt var det iaf där. Sedan spelade vi ett parti Disc golf. det gick sådär. men det var kul iaf.

Imorgon ska vi åka till glimminge hus, kivik och österleen bland annat. just ja Simrishamn blir det nog  också :)

Kommentarer
Postat av: Sara S

Platsen vi besökte heter St Hans Backar. Men Fredde brukar kalla de för Hasses kullar ;)

2010-08-15 @ 23:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback