RSS 2.0

1 år.....

Vad mycket som hinner hända på ett år, det är HELT galet och uppåt väggarna på ett bra sätt alltså.
Igår när jag  hade lunch och var ut en sväng på stan i Luleå och hörde och såg studenterna kom en massa tankar.
För jag började tänkte på förra året samma dag. Då minns jag att jag var och jobbade på Scandic och tittade ut genom fönstret och mindes min egna student 2 år innan. Då hade jag skickat in mina ansökningar till TRAC utbildningen och väntade på bsked om antagningsintervju. Idag ett år senare sitter jag på Fritidsresor , bokar in folk helt själv, svarar på frågor om avbeställningsskydd och försäkringar ,tar betalt för resor osv och trivs allmänt med livet. jag känner att jag är på rätt väg. Men tänk vad MYCKET jag hunnit lära mig på bara ett år. vilka erfarenheter man fått.
Jag tycker det är lite eller rent av ganska mycket faschinerande.

Jag älskar verkligen att vara på fritidsresor, har underbara kollegor och de har alla lärt mig så otroligt mycket under denna första LIA period. Kul är det.





Till något helt annat, att man ALDRIG ska få hadet lugnt ..... blir lite galen ibland, jag har ju fått en ny fin blå insulin penna, idag gick den SÖNDER!!!!  jag bytte ampull som vanligt och då ville den inte fungera så jag kollade vad som var galet och upptäckte att kolven som ska mata fram insulinet man ska ta den gick liksom åt fel håll. Eller hur man ska säga, nåja när man vrider upp antalet enheter ska som kolven vara still, och sedan när ma n trycker in knappen så ska den liksom åka ut och ge ne enheterna man knappat in, min gör tvärt om eller itne ens tävrt om! den gör bara en sak.. den går liksom åt fel håll, när jag drar upp antalet enheter beter den sig som om jag trycker på knappen för att ta insulinet vilket den inte ska göra.

Men tur att jag har två reserver OCh att jag är ledig på måndag och tisdag ska kolla om jag kan få tag i min diabetessköterska och få komma dit och höra om hon kanske kan hjälpa mig. Är det inte min mätare så är det sprutan inte bra. Men men det hade väl kunnat vara värre antar jag, men det skulle bara vara så otroligt skönt om att bara skulle vilja fungera helt felfritt någongång. tänk vad underbart livet skulle vara då. Men som sagt, det hade faktiskt kunnat vara värre.  men ville bara klaga liiite liiite...


Ikväll har vi förövrigt varit och bowlat, det var jag, fredde, sture och Evelina a.k.a "Evert". kul hade vi iaf. var längesedan vi bowlade men nu blev det av. Har också under dagen hunnit vara en tur till Innervik och träffat Jonas och Linda var också rolgit var längesedan vi träffade dom.


Imorgon ska vi hem till mamma och pappa och äta middag, får seom jag kanske eventuellt ska dra med fredde ner på stan en tur, jag måste fröbi på tygaffären, för jag ska sy en svart knälång kjol som jag har tänkt ha på våran Studie resa till Rhodos i Augusti när vi ska på hotellvisningar osv. Då är det nämligen dresscode som gäller. man fick iofs ha cityshorts om man ville men jag känner att om jag ska gå på hotellvisningar så vill jag nog  ändå ha kjol och blus. Så ska jag införskaffa ett par svarta ballerina skor som jag spanat in på dinsko. dom är jättebekväma så jag hoppas dom finns kvar i min storlek när jag har pengar för att köpa dom.



Kommentarer
Postat av: Elin

jag har oxå tänkt på det där, hur fort det mina 1,5 pluggår gick å hur mycket man faktiskt har lärt sig :O Galet!

2010-06-13 @ 14:35:57
URL: http://egoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback