RSS 2.0

Fredag, trött och glad.

Fredag idag och gick upp före man borde få egentligen imorse. närmare bestämt halv 5.. för att en timme senare sitta på bussen upp till luleå men det gick bra det med.
På måndag börjar jag min sista vecka som praktikant för att senare snart testa mina vingar som "riktig" resekonsult...  hm eller något.

Men håller fortfaradne fast vid det jag sagt nästan ända från det att jag började läsa på denna utbildningen, och känner det verkligen nu mer än någonsin när vi gjort klart första LIA perioden. att det här.. det ÄR verkligen min grej. I LOVE IT.

Tänk om kunderna visste ibland hur glada dom gör en. Jag svarar ju i telefonen nu, och endel saker tycker man ju är riktigt svåra och då måste man ju ropa dit hjälp. Igår fick jag en sådan riktigt svår grej och idag med. Men då förklarar jag öfr kunden att jag  är praktikant och så är det  bra med det. Det gjorde jag igår också så sa kunden sedan när vi fixat och tagit reda på vad hon ville veta att hon tyckte att jag var jätteduktig. Blev väldigt glad då det värmde mycket. dock hade jag ju fått massa bra assistans av Magnus. Annars hade jag aldrig  klarat av det haha.

Idag  pratade jag också med en  supergo kvinna i telefonen och bokade in hennes son på en resa, sedan  i slutet av samtalet så berättade ho en massa saker och sedan sa hon att när  hon skulle irnga tillbaka senare för att bekräfta att han skulle ha den så  ville hon bara prata med mig :)  då blev jag himla glad, det är bland annat sådana saker som gör mig riktigt glad, det behöver inte vara stora saker, men känslan man får när man  lyckas hjälpa kunden så att de  blir  glada. Det är en riktigt härlig  känsla.


Jag gillar ju som sagt  att hjälpa folk, och att jag ville jobba med sådant det visste jag nog  ganska tidigt i mitt liv. När jag var "liten" så ville jag bli sjuksköterska. Men det höll ju inte riktigt, det var innan jag förstod att man måste ha höga betyg och vara bra på matte, vilket det visade sig  inte  vara min starka sida. Dock måste jag säga att resekonsult nog passar mig bättre. få hjälpa folk men osm inkluderar en viss matte men helt klart en som  man kan klara av. Så får man  hjälpa människor att fixa deras semester. DET är också roligt.

I veckan har jag ju också fått ett schema på Fritidsresor för i sommar, har nämnt det innan men gör det igen. Det ska verkligen bli toppen kul och det gör nog  ännu att jag ser fram emot  studieresan vi ska göra med skolan till Rhodos i augusti ännu mer. Vi ska ju åka med just fritidsresor då och då när vi ska på hotellvisning och annat så är det  hotell från deras hotell program vi ska titta på, det ska bli väldigt intressant.

Tror man kommer lära sig en  hel del. Jag vet ju bara vad jag lärt mig  om egypten och Italien och djerba, efter det att jag tagit del av såna här "e-learning courses"  samt  lyssnat vad Ullis berttade om när hon var till Italien på studieresa samt  när hon kom hem från egypten super bra. Sedan också om Djerba öfr magnus var dit på semester. just att lyssna på människors egna erfarenheter tycker jag är  jättebra.

Då kan man lära sig väldigt mycket.

Jag känner att mina inlägg här  blir lite liknande ofta, men det är  bara öfr att jag  trivs så bra och har lärt mig  så mycket och vill berätta om det  men vet inte riktigt vart jag ska börja men då vet ni.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback