RSS 2.0

Läkare är bra....

Ofta på att hitta vad som är fel, men inte alltid, men dom är ju också bara människor.

I synnerhet upplever jag ofta att dom är särskilt bra på att räkna matte och skriva ut medicin= bra.  Därav varför jag också inte är  just läkare.

Tyvärr tycker jag att dom ibland kan stirra sig lite blinda på just de där siffrorna som står på papperet, är det några fler diabetiker därute som tycker som jag ??

Visst är det SUPER bra om man  har bra värden och att medelvärdet är väldigt väldigt bra. Men frågan är ju vad som är livskvalitet???

Detta lade jag särskilt på minnet sist jag var til sjukhuset. jag hade haft lågt blodsocker väldigt många gånger, lite sådär så att det börjar bli jobbigt. Ni som har diabetes vet hur nog hur fruktansvärt dåligt man kan må ibland. Samt hur mycket ENERGI det tar att få ordning på allt.

Som sagt när jag kom på sjukhuset och fick se mitt medelvärde så var det rent av  väldigt bra. Men den sista tiden hade jag då inte haft någon särskilt hög livkvalitet, så frganär ju då vad som är bäst ???  att allt  är tip top på papperet eller att det är BRA och man har bra livskvalitet???

förra veckan tillexempel kan jag lätt räkna dagarna jag inte vaknade någongång och hade lågt blodsocker. det var 2. Har börjat ta mindre snabbinsulinnu så jag hoppas det blir bättre nu denna veckan. Allt blir osm mycket lättare då och man orkar mycket mer......

Sista veckan på praktiken nu, sedan blir det att testa vingarna på riktigt. Ska bli skoj :)

Kommentarer
Postat av: Catta

Hej. Förstår vad du menar . Vad hade du i hba1c? Ja tycker allt handlar om hur du mår, klart man ej mår bra av att ligga lågt hela tiden. Men ja ligger hellre lågt än högt;) svårt detta med att ligga presic . Kram catta

2010-06-27 @ 09:12:28
URL: http://diabetesochtranin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback