RSS 2.0

Vilken del?

Måste berätta om min fredagsmorgon och folk i serviceyrket.
Några av saker som kan få mig riktigt irriterad är just detta, och nu kanske ni blir lite fundersamma, jo jag jobbar också inom serviceyrket och därför VET jag hur man BÖR bete sig.
Dessutom tycker jag det är rätt kul också n nr man har börjat lära sig at läsa av människor lite bättre, kopplat med att man vet lite också vad som "förväntas"  av en person i just serviceyrket.

Nåväl, tillbaka till min fredag.
Jag fick åka med snälla fredde ut till skolan för jag skulle förbi på biblioteket och låna boken i ledarskap som jag ska läsa till jularbetet. (jag tänkte göra bort det nu eftersom vi ska till London över jul och jag vill inte ha kvar arbetet och göra något halvdant. inte för att jag skulle göra det men, ja ni vet nog vad jag menar. Jag vill aldrig lämna in något som jag inte är helt tilfreds med, i synnerhet inte när det gäller sånt här.
Ska man göra något så gör man det bra.

Hur som helst, boken fanns inte på biblioteket i stan vilket jag hade hoppats för då hade jag bara kunnat springa in där när jag var på väg hem från praktiken eftersom biblioteket ligger på vägen, men naturligtvis så fanns den bara på skolan. Kanske för att den hör till kategorin "studentlitteratur", well well, vad vet jag?

Jag hade i alla fall kollat upp innan på deras hemsida så jag visste att boken fanns där och att den inte var utlånad, fine tänkte jag, jag går bara in och hör efter vart jag ska titta, NEJ fel av mig, tydligen kan man inte göra så längre? huh? har jag missat någonting eller ?? jag trodde att det FANNS BIBLIOTEKARIER FÖR ATT DOM SKULLE KUNNA VISA MIG VART JAG KAN HITTA BOKEN PÅ ETT UNGEFÄR?! nä,  tydligen inte de är anställda för att lära mig hur  jag fyller i ett sök formulär på en dataskärm där det står :  författare:
titel:

Jaa,  det var just detta jag hade gjort kvällen innan????
Så, jag gick alltså in och sa: "Hej! ursäkta men vet du vart jag kan hitta blablabla av blablabla??
Då ber kvinnan mig följa med till en dator för att lära mig hur jag ska söka???!!
"Jo, ursäkta men det är så att jag har lite bråttom, vet du ungefär vart jag kan hitta den?" 
jo, men då skriver du inte  titeln här....
(jag undrar i mitt stilla sinne HUR jag ska hinna.....  men jag söker iaf  på den förbaskade datorn...
så ska hon visa mig till hyllan SEN.
"Jo, då står dom ju här, så står de efter  författarens efternamn"
Eeeh..... ? ser jag allvarligt talat ut som en stolpskott som aldrig varit in på ett bibliotek och letat en bok???!!!!

Tror ni nu hon kan hjälpa mig att  bara låna boken???  näää.... då ska hon lära mig HUR JAG LÅNAR boken själv också.... ????! gaah!


Men jag hann in till stan till praktiken och jag fick boken. Men allvarligt talat, om någon kommer in till mig när jag är på rsebyrån och ber om hjälp och säger att de har bråttom eller lite til eller  you  name it inte i hela världen skulle jag då börjar prata om typ vilka urbefolkningn är i landet eller någonting annat. kanske blev en konstig paralell men jag tror ni förstår vart jag vill komma.

En annan sak är när man  går in i en butik och färsäljaren typ har en dålig dag eller så, ni vet så att man typ halverst vill be om ursäkt för att man kommer och vill handla. jag resonerar som så att är man på jobbet i ett serviceyrke, då lämnar man sin takiga attityd i kapprummet eller hemma så är man professionell i sin yrkesroll och trevlig mot kunderna. resten får man lösa sen.

Detta var iaf några av mina tankar om detta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback