RSS 2.0

T.



Jag har lärt mig någonting nytt om mig själv och min diabetes. MEN det jag nu ska säga är också varför det blir väldigt svårt ibland.
Jag har dansat ikväll (också.) jajjemän.

Till middag åt vi quorn fileér och grönsaker i ugn. En jag tog inte insulinet direkt efter som jag brukar, dumt jag vet MEN vid 19.30 ca 45  minuter efter vi ätit skulle jag iväg och dansa och kollade då mitt värde. Då låg det på 4.8 = jättebra. Då tog jag INGET SNABBINSULIN så jag har alltså inte tagit min dagliga middagsdos idag.
Jag åkte och dansade till klockan 21 ca. och när jag kom hem ca 21.30 så låg mitt vrde på 3.7 detta trots att jag inte tagit någon måltidsdos. Förstår ni då att det är ett evigt gissande hela tiden hur man ska göra i alla olika situationer som man kan hamna i dagligen?

Dock kan jag inte låta bli att tycka att det är lite häftigt också ändå på samma gång. För ibland är det faktiskt väldigt skönt också att just kunna få prova på att göra såhär. =Leva som en "normal" människa. utan att behöva ta sin medicin när man äter någonting, fast måste erkänna att det känns lite konstigt också. Jag menar man är ju  så van, det är ju en "del" av  mig.  Det var som en gång i somras när jag skulle med bussen runt halv 6 på morgonen och jag gick upp vid  04:30 och var helt konstig för att jag hade lågt värde, jag åt min frukost OCH tog mitt insulin!  vilket var super dumt men man är så van att det liksom går per automatik. Detta resulterade då i att jag fick trycka i mig ett helt paket dextrosol innan jag fått värdet någorlunda ok. Det var inte vidare trevligt men jag kan ju säga att jag kommer inte göra om det.

I afton har jag också varit förbi en sväng på apoteket då jag kom på att mitt insulin faktiskt börjar ta slut. Jg kom hem med en STOR påse med  saker.


Lantus, snabbinsulin, stickor till min every X3 mätareoch mina nya engångs minipennor:)
dessa är en nyhet på marknaden och jag tror jag kommer gilla dem skarpt. Perfekta att ha i lilla party väskan när man ska ut eller på middag jag är säkert inte den enda som har samma dilemma vareviga gång. med att ta långsamt innan man åker och gärna också det snabba för pennan är för stor att rymmas någonstans, så vill man inte heller ha med sig dem för rädslan att faktiskt tappa dem någonstans. Nu behöver man alltså inte ha dessa dilemman längre för nu finns Daily dose. :)



snygg förpackning va???=)  älskar att det börjar bli hjälpmedel med lite färg, det gör STOR skillnad. varför ska hjälpmedel vara grå och trista för?? är det ltie färgglatt och har en snygg design så tycker iaf JAG att det blir mycket roligare att göra tråkiga saker som att sticka sig osv.


Många små blir det.....
de rosa prylarna till vänster är "hattar" till mini pennorna och även de grå.
i påsen i mitten är det hylsor som man ska sätta själva pennan i så att man inte råkar fyra av  sin dos innan man ska ta den.



LITEN va???  den  ryms i jeansfickan utan problem :) 

Do we like??  yes man! :D

Ska skriva vad jag tyckte om dem när jag testat dem.


Kommentarer
Postat av: Ida

gud vad söta och små de var! de kommer nog underlätta sjukt mycket :D

2010-09-15 @ 14:44:38
URL: http://idanyman.se
Postat av: izzy

Visst är dom?? joo det tror jag med. :)

2010-09-15 @ 21:04:58
URL: http://izzyalwaysontheway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback