RSS 2.0

dream a little....



Ja, faktiskt. Endel kan man ju faktiskt påverka, i alla fall om de handlar om något man själv kan påverka.
Som att resa.

Jag vet inte hur länge jag har drömt om att få fira nyår i London, med big ben och alltihop.
Har läst Rosie Rushtons böcker så många gånger att jag börjar kunna dem utantill och särskilt den ena då som handlar just om julen och nyåret.

London under jul och nyår är verkligen helt magiskt. Jag älskar att gå runt i stan (oxford street) och titta på alla juldekorationer som hänger över gatan och alla ljusutsmyckningar på butikerna. Covent garden är också helt underbart och julmarknaden i Hyde Park. Ja, den har jag också velat besöka väldigt länge och nu har jag äntligen fått göra det.

Att jag dessutom fick göra det med världens bästa vän sara  och min underbara fredde gjorde ju inte saken sämre precis. Samt med hennes fina flatmates. Dock hörde jag inte tolvslaget klinga ut från Big ben då vi befann oss i Balham (gång avstånd från Clapham South) men det gör inget för vi hade så sjukt skoj ändå, och drack VÄRLDENS godaste drinkar. En variant av mojito men lätt den bästa jag smakat  tror det kommer bli svårt för någon att kunna toppa den faktiskt.


Men jag hade i alla fall ett av de bästa nyåren jag haft.  det är en sak som är säker, förutom att jag faktiskt saknade snön lite ;) men bara lite.

På min lista över nyåraftnar så kan jag lätt säga att denna har första platsen tätt följd av de nyåren jag spenderat i Gargnäs/ Malå.


Lite bilder från denna underbara vistelse:


(Jobbar som bartender på B @ 1 i Balham, ett ställe ni borde besöka om ni åker till London och är i närheten.)


Det här området är verkligen gigantiskt! (tyckte jag i alla fall.)


(Mikes var mannen som fixade dessa , helt underbart god! )



en av  vakterna.  (vi diskuterade hur mycket hatten väger ??)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback