RSS 2.0

Fredag.

Och helg kunde man ju tycka. men nej, är man i hotell branschen så är man.
Jobbar imorgon med men  på söndag är jag ledig, och om exakt ne vecka börjar mitt vikariat som är på en månad.
så det blir  nog bra.
Var tugnt att jobba idag, var ju så varmt och mycket att göra. Full våning. det gör inte saken bättre precis.
Det som känns bra med såna dagar är att man  verkligen uppskattar när man får gå ut genom dörren och känna att dagen är slut och att man faktiskt har lyckats ta sig igenom allt.

Senare gjorde jag och fredde sallad och åkte ut till kyrkholmen och hade middags picnic :) var hur skönt osm helst.  ikväll var det också evenemang på Nordanå området "Kyrkhelg" kallas det och då var det spelmän lite överallt  så skulle det vara sketcher och sådant.  så var det även tjärdal och kolmila, fast jag tittade bara på tjärdalen av de två, men det var kul för jag har aldrig settt en sådan tidigare, som man hör på namnaet så kanske man kan räkna ut att det är ett sätt att utvinna tjära på. :)
det var också jättemysigt med alla spelmän som spelade där, jag älskar folkmusik och s'rskilt att få  höra det i en sådan där gammaldags miljö. det är  så mysigt.
Dock så blir  man ju ganska  spelsugen själv :)

När vi satt och åt middag hörde vi också lite fiolspel, spelmännen hade nämligen ställt upp sina tält och husvagnar på andra sidan vattnet.  :)

nej den här kvällen skulle jag vilja sammanfatta som väldigt väldigt mysig ;)  så hade jag ju världens bästa sällskap också.
Nu väntar sängen ochlite mer jobb imorgon, sen är det helg.

Hoppas ni också haft en  trevlig kväll, vad har ni gjort? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback