RSS 2.0

Helgen.

Kan ungefär sammanfattas med dessatvå bilder:



Lite olika storlek men men.

Jag har alltså jobbat och tittat på hockey.
OCH! sjungit nationalsången.
var en riktigt bra match också så det var himla kul.
Vann gjorde vi också vilket var ännu bättre.

I helgen har jag också provatpå en ny avdelning på Scandic- frukosten!
Jag och Emelie har varit där innan vi börjat i städet både lördag och söndag. Vi hjälpte till att plocka disk och sätta fram mat. Det gick bra och var roligt! jag trivdesdär mycket bra. Tycker det är roligt att vi får chansen att vara på olika avdelningar så att vi på så vis kan hjälpa och avlasta varandra. Så lär man ju känna nya människor vilket också är ett stort plus. Jag trivs verkligen på mitt jobb.

Igår (lördag)  skulle jag sjunga nationalsången på hockeyn också så det gjorde jag och det gick helt okej. I ena period pausen visade dom det to.m på jumbotronen då det var ett klipp på just det då. Så nu har jagfått se mig själv göra det där också. Vi var där ganska tidigt igår men det gjorde ingenting. Jag satt i båset och såg AIK värma upp inte särskilt tråkigt jag menar det var ju inte så trist utsikt om vi säger så. haha. Nej skämt åsido men vad jag skulle komma till var att genom att göra det så hann jag bli super nervös men också tackla det och lugna ner mig på så vis så när det väl var min tur så var jag faktiskt inte så särskilt nervös som jag brukar vara.  Det kändes vädigt bra. vad gjorde jag då för att "inte vara så nervös"  (ja, nu måste jag erkänna att jag faktiskt tänkte mycket på lektionerna vi haft i försäljning och presentation så jag måste rikta ett stort TACK till Micke från Highlights som haft hand om oss under dessa dagar. SÅ otroligt givande. Jag menar det verkligen det är både  en två och tre gånger jag har haft hjälp av de där lektionerna.

Tillbaka till igår på arenan då. jag hann alltså tänka när jag blev nervös " Jaha, nu är jag jättenervös, varför det? VAD är det jag är nervös över? jag vet VAD jag ska göra HUR jag ska göra det, och jag KAN det jag ska göra. Så vad finns det då att oroa sig över?" ( sedan koncentrerade jag mig också på att andas lugnt och fåner pulsen till normal nivå.  Jag tänkte också på AIK spelarna och "jamen vad sjutton" Jag står där en liten stund, hur känns det då för dem? " jaa,  tänker ni nog det är ju för sjutton deras jobb! så de är nog  inte så nervösa de gör ju det där nästan varenda dag. Jo,  det vet jag också, men vad jag ville ha sagt med detta var att det lugnade ner mig.  att tänka på att DOM gör det hela tiden.

Nu tänker ni säkert "Jamen om du nu är så nervös varför gör du det där då?" det är väl bara att inte göra det?

Så är det faktiskt inte riktigt. Jag är såklart nervös men det är inte samma som när man är "nervös- nervös" utan mer som förväntansullt nervös, för när man väl står där nere på isen då kännsdet så himla bra, det är så sjukt skoj! Så himla mäktigt. Att man sedan riskerar att eventuellt bli torr i halsen eller göra världens kråka inför 5202 personer i TV sändning DET är ju en helt annan sak. Men, som vi alla vet så skulle man  fortsätta och helt sonika bjuda på det. Eller ? 

Och om det hände, skulle jag sjunga där igen då? Jajjemän klart jag skulle! händer det så händer det, det kan man inte vetai förväg, och OM något oförutsett händer så vet man ju någerst att när det väl händer så löser man det på något sätt. För alla har väl gjort bort sig någongång??  och vad spelade det för roll?  Ja, förhoppningsvis var det massa folk som kanske skrattade?  jamen då var det väl bra.

För det har jag gjort,  jag stod och presenterade när jag jobbade som entertainer utomlands, jag skulle dela ut diplom från dagens sportprogram och skulle då göra detta på följande språk : Engelska, holländska, tyska och svenska. Ja, varken tyska eller holländska är jag särskilt bra på,  jag är bättre på holländska för dr kan jag göra mig förstådd. Så då kanske ni förstår att det var när det kom till det på tyska som jag gjorde bort mig.  Det var nästan fullsatt treass och där stod jag då och gjorde det bästa jag kunde, och vad hände mjao, jag sa väl kanske lite fel ord än vad jag borde, Men då var det redan försent och överlvde jag? om jag gjorde,  det var många som skrattade och drog på munnen och det gjorde nog jag också. Men kom ihåg, att gör man något och visar att man försöker så förstår folk faktiskt det och tycker oftast att man gjorde ett bra försök även om det inte riktigt kanske blev HELT som det var tänkt. So what?  shit happens skratta och säg att du bjuder på den och gå vidare.

jag minns att jag då tyckte det var jätte pinsamt men jag vet också att jag skrattade efteråt. OCH summan av kardemumman?  jag lärde mig såklart av det. Jag har också kunnat ta med det senare i mitt liv.  Som här tillexempel.

Därför vill jag säga till alla er därute, det gör ingenting om det inte blir helt perfekt. Det finns många som inte ens vågar försöka, så genom att göra det så har man nått långt.

Att få stå på Isen på Skellefteå Kraft Arena och sjunga nationalsången då Skellefteå AIK har hemma match var länge en dröm jag hade nu är den drömmen verklighet och det känns helt underbart.
Lite skräckblandad förtjusning just innan, men om man inte vore lite nervös innan man skulle sjunga, vad vore det då för mening?  det hör ju till!.

Jag kommer aldrig glömma när jag var "liten" och började titta på hockeyn, jag var väl runt 13 eller 14 eller någonting. Jag minns så väl hur jag tänkte när Mia:s storebror Jonas stod där nere på isen och sjung nationalsången precis som jag själv gör idag. "Åh! Det där vill jag också göra! en dag."

Nu är det min tur. Så man ska aldrig ge upp det man drömmer om för man vet aldrig när det inträffar.
Ingen dröm är heller för stor eller för liten.  Det är bra att ha drömar då har man ju något att sträva efter.


Jag tror jag ska sluta skriva nu,  detta blev nog ett litet osammanhängade inlägg men jag hoppas ni kan ta till er det jag skriver omän det ibland kan vara lite spretigt.
Detta var i alla fall de tankar ajg hade i huvudet just nu.

Vi hörs snart.!

(och min design ska bli bättre, jag har bara inte riktigt hunnit ta tag i det ordentligt riktigt än. )

ett par bilder från  matchen: (Lånade från Norran.se)








// Izzy .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback