RSS 2.0

Like Samantha.

Ja,  jag säger som Samantha sa i ett av avsnitten i Sex and the city serien: "Coluda, Woulda, Shoulda".
Jag menar hur många gånger tänker man inte det???

Tyvärr kan jag inte bjuda på någon fin bild med dagens rubrik. Why not?
Jo, för jag har inget Photoshop, eller word heller för den delen.

Tur jag har en data kunnig person i min närhet som kan hjälpa mig  när saker med älskade datorn går mindre bra.
= när det kommer in skit i datorn som inte ska vara där.
Min älskade fredde. Känns alltid tryggt att lämna datorn i händerna på honom.

Så, nu är jag utan office paktet och photoshop fram till helgen. känns både och.
Det positiva?  i och med att jag inte har tillgång till word så kan jag inte jobba med sådär jättemycket skolarbete som jag annars hade gjort och har faktiskt kunnat ägna eftermiddagen åt att vila. (vilket jag behövde)
Hade dock velat ha båda ikväll öfr då hade jag kunnat slutföra vissa projekt och börja med andra. Men that's life.
De får helt enkelt vänta. Jag har ju faktiskt lite andra projekt att ta tag i där jag inte behöver en dator till hjälp.

Oh! Just det! När jag kom in genom ytterdörren idag väldigt kall och väldigt trött så blev jag glad. Eller rättelse, undrade först. fördet låg ett avi på min hall matta.

Varför får jag avi??  jag har inte beställt nåt???
Men alla blir väl lite glada när man vänder på något sådant och läser" Du har paket att hämta, det är för stort för att postas". Så imorgon ska jag hämta ut det. jag undrar vad det är?  jag kanske har varit extra snäll i år??  tomten från bauer verkar tycka det,  men jag undrar som sagt vad det är.

Nåväl, jag vet inte än så jag uppdaterar er om det imorgon.
Vem gillar inte att få presenter liksom?

Så, coulda woulda shoulda??

Ja, det känns ungefär så.
Som person kan jag nog  ses som ganska sprudlande positiv och glad (för det mesta)  för det ärjag faktiskt jag älskar livet och allt det har att erbjuda. MEN (jag säger som tony irving ,ni kan ju föreställa er hans röst MEN) jag är faktiskt bara en människa jag också  och en människa orkar inte hur mycket som helst. Nej det har inte hänt något särskilt. Men vad jag tror många inte tänker på är att jag faktiskt inte ÄR helt fullt frisk, vilket gör det lite problematiskt ibland, inte ofta men ibland. Jag är inte heller egentligen en sådan person som pratar om hur jag mår osv osv för jag berukar inte anse att alla i min omgivning behöver veta sådant. Why liksom? Men jag känner att jag vill skriva av mig lite så varöfrinte göra det här???  detta är ju min "journal". där jag kan skriva nästan vad jag vill. 

Såhär är det också,  jag ställer upp och vill alltid  finnas där till 110% för alla de betydelsefulla människorna i min omgivning som jag älskar och bryr mig om och om jag kunde så skulle jag helst klona mig själv och vara överallt och ingenstans på samma gång.
Jag önskar också att jag hade hur mycket energi som helst. och slapp fundera över typ varenda sak jag äter  hm? hur påverkar den här mitt blodsocker? jag undrar hur många enheter jag ska ta till den här?  äh jag gissar på  si eller så. " "oops det blev för mycket" bäst att äta något. elelr "F** måste ta mer. Det är varken enkelt eller roligt. Men man klarar det.  När vardagen är som vanligt går det jättebra. För det mesta. Just nu är det tyvärr inte så.
Just nu är det faktiskt lite mindre roligt att vara jag.

Jag har haft en infektion i kroppen i mer än två månader nu. NU är det nästan borta, men som endel av er säkert förstår så har mitt blodsocker fått ta mycket stryk, vilket jag måste "städa upp" och "reda ut" såhär i efterhand. Det kommer ta tid och det är inte helt lätt men jag vet att det går. att inte ha värdena där de ska gör också att jag blir tröttare får minder energi och inte riktigt orkar så mycket som jag faktiskt brukar och vill.
Att jag hade  fel dos på mina levaxin tabletter spelar såklart också in men jag ämtade den nya dosen idag så ska börja med de imorgon det blir nog bra.

Sedan så är det järn värdet det var såklart lite i underkant. Inte konstigt att jag är trött och slut alltså. Men det löser sig också. får höra vad doktorn tycker jag ska göra. Nåväl allt löser sig det tar bara lite tid.

Som sagt jag pratar inte om hur jag mår så jag kände för att skriva det här istället för jag vill inte att folk ska tycka synd om mig  för det är det faktiskt inte. Men ibland är det ändå skönt att få det ur sig.  Men nu slipper nån lyssna iaf. den som vill kan läsa det  så är det med det.

Så  bara för att allt ser bra och ut att vara helt okej på ytan så betyder det inte att det är det på insidan.

Förutom detta så är det faktiskt väldigt väldigt bra. bar så att ni vet :) 
Izzy är fortfarande Izzy

och hon är ALLTID på väg.... så är det.  iblnad lite mer än hon borde. som typ nu.  hon måste också lära sig att se till sig själv och se om sitt hus lite mer och lite bättre men det lär hon sig nog allt eftersom hon växer upp...

(fråga mig inte varför jag just skrev om mig själv i tredje person.)

well that's who I am.
Nu ska jag fixa med lite saker.

Hade fint allt där ute i  cyber space, imorgon visar jag vad "paketet" innehöll...:)



bild från förra sommaren (Popcorn i Umeå på stora Nolia mässan.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback