RSS 2.0

Dansen.

Ja, vi har ju som pratat om att "byta färg" på våra tävlingskläder och har väl diskuterat lite kring temat blått.
Just nu tävlar vi rött, och klänningen jag  använder nu har jag ju sytt själv. Jag tycker att det blir bäst så, för då får man den iaf nästan exakt som man vill eftersom man kan bestämma utseendet själv.
Så får jag ju en utmräkt anledning att sy igen:) det var ett tag sedan nu jag ägnade mig åt detta.

För tillfället har jag ju dock inte lika mycket tid som jag hade när jag sydde den. För nu är jag ju upptagen hela dagarna och kvällarna också. Men man kan ju börja på något iaf, det behöver ju för den delen inte bli klart samma dag vecka eller ens månad även om det hade varit trevligt.

här är några ideér på ungefärliga typer på olika klänningar jag har kikat på ikväll och som jag  funderar på att  sy någonting liknande av.


Från Bubbleroom.se

Även om den var på rea så var den ändå för dyr för min lilla student plånka.
Men det är ju tur att man  kan hantera nål och tråd;) 

jag gillar formen på denna, men jag vet inte om jag vill ha min riktigt likadan nedtill.
Men vi får se.


Den här var också lite fin tyckte jag men ändå inte den där "wow" klänningen. men som sagt  jag ska sy en  egen så den kan ju faktiskt vara influerad från flera olika;) 
Denna är också från Bubbleroom.se



Denna gillade jag också. särskilt kjolen. så vi får se. Jag återkommer med mera info och tankar eftersom jag kommer på dom;)
Även denna från Bubbleroom.se

Nåväl, jag ska fortsätta fundera och kanske  skissa lite imorgon eller så.  Sen får vi se vad det riktigt blir.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback