RSS 2.0

Izzy är Happy happy:)

Jaa :) dagen har varit både bra och dålig.
hade affärsresor imorse och fram till lunch var roligt tycker jag. Det tilltalar faktiskt mig väldigt mycket det där så vi får  se  bra vi har praktisk sen så att man kanske får veta ännu bättre vad  som passar en :)
Efter lunch hade vi engelska. Vi käkade i klassrummet idag för där är det lugnare sen så får vi mera plats där haha..:P
hur som helst åt en bra lunch men hade ändå 15 i värde när jag kollade efter maten. Inte bra. så jag tog mitt insulin och typ 2 enheter extra inte mycket alls.
Sedan hade vi engelska och där vid kände jag hur jag började bli konstig och väldigt trött och liksom oengagerad. Och jag brukar INTE vara oengagerad. eller okej  lite ibland då kanske....

Tur att jag hade mätaren igen;) för jag trodde itne det var så lågt men den visade på 2.2.... tog min apelsin och åt upp den men den tar ju en stund innan den går ut i blodet men jag hade lite dextrosol också som jag tog. Sedan har jag ju sådan tur att jag har SÅÅ snälla klasskompisar. De såg också att jag inte mådde så bra och jag berättade också vad som var fel så Linda gick och köpte en cola till mig :) Då blev det äntligen bättre.
Var dock lite trött resten av lektionen men det gick bra ändå.

Jag gillar inte att det ska vara SÅ sjukt  svårt att dosera rätt ibland..

Fick tillbaka engelska provet idag också som vi gjorde innan jul. Gick sådär. Fick G+ 2 poäng under vg...  (vi på YH utbildningarna får bara g vg eller komplettering.) så det var ju ändå bra. Jag klarade mig ju :)

Så dagen så långt har varit både bra och mindre bra.

SEN :D när jag kom hem så var jag ju tvungen att kolla min mail.
Som ni vet så skickade jag ju två mail igår och idag hade jag fått svar från den personen som jag nämnde sist igår som jagh har haft kontakt med i en del musikaliska sammanhang :)
Och det var faktiskt ett positivt besked :D
ÄNTLIGEN så KANSKE det kan bli någonting iaf :) jag berättade i mitt mail till honom om hur många barn och så som insjuknar varje år  så berättade jag om World Diabetes day och skickade med länkar både dit och till diabetesföreningens hemsida :)  Isvaret jag fick berättade han att HAN just fått diabetes! han skrev också att han kämpar öfr forskningens skull  och att han inte visste om att det fanns en speciell dag men att vi kanske får anledning att återkomma till den:D  HUR BRA LÅTER INTE DET???  :D:D

Nu ska jag gå och laga lite mat :)

tack för  era kommentarer föresten vad roligt att se att ni hittat hit :)
hoppas ni gillar det ni läsre är det något ni undrar eller sådär så är det bara fråga :)


Xoxo

Izzy

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjabba diabetes! hur mår du? ligger sockret bra?

2010-01-14 @ 17:58:58
URL: http://diabetesmannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback