RSS 2.0

Jag tänker inte ge upp.... inte än...

Nu har jag mailat musikhjälpen på P3 och hoppas på att få ett positvt svar. Här publicerar jag nu mitt mail, säg gärna vadni tycker och jag  publicerar också adressen dit jag skickade det så att ni andra också kanske kan  skicka mail dit?
ju fler som skickar....  ja ni vet vad jag menar :)


Hej! Isabelle heter jag är  22 år och kommer från Skellefteå.
Jag lyssnade på musikhjälpen 2009 och jag tyckte att det var mycket bra. Väldigt bra att samla in pengar till ett så bra ändamål.
Nu är det såhär att jag har e n liten fundering,och den är om det skulle vara möjligt att kanske inte just göra det på musikhjälpen då jag läste att det bara är under julen och att det var ett samarbete världen över vilket är väldigt bra.
min fundering är då denna: Att hjälpa oss samla in pengar till forskningen om samt sprida kunskap till folket om ämnet diabetes. Jag vet också att jag inte är den enda som tycker att det görs för lite för att uppmärksamma denna sjukdom. Vi har redan vänt oss till tv och försökt få till en diabetesgala, främst då för att just sprida kunskapen då man ofta märker att än idag trots att vi lever på 2000 talet och diabetes numera är en folksjukdom, fortfarande finns så otroligt många som inte har en  susning om vad det egentligen handlar om, ELLER hur man ska hjälpa någon om man skulle träffa på någon som tex. har för lågt blodsocker och inte hunnit få i sig något sött. Om en diabetikers blodsocker blir för lågt så  kan man få samma symptom som om man druckit för mycket alkohol, jag förstår då att det kan förväxlas, dock så vet folk att om man har diabetes så tar man insulin, MEN många tror också att om personen med diabetes beter sig annorlunda så ska man GE dem insulin, vilket om personen i fråga nu har jättelågt blodsocker, och då få insulin injicerat en direkt livsfara, då kan faktiskt personen i fråga dö. detta är bara en anledning till varför vi måste få ut information till allmänheten. Skulle ni vilja hjälpa oss med detta så vet jag att så otroligt många skulle bli väldigt väldigt glada.

Jag själv har levt med sjukdomen sedan jag var 8  år gammal och varje dag så insjuknar det flera personer i denna sjukdom som förändrar ens liv för gott. Jag vet vad jag talar om, och något som verkligen skrämmer mig ÄR okunnigheten hos allmänheten när man pratar om sjukdomen.  Något av det värsta jag någonsin sett var en kommentar jag läste på någon internet sida för ett tag sedan, den fick verkligen  min bägare att rinna över och jag kände då att information MÅSTE spridas. Alla vi som lever och kämpar med denna sjukdom vareviga dag förtjänar detta. Att få in pengar till forskning inom detta är minst lika viktigt som att få in pengar till cancer forskningen. Som jag skrev ovan så kan visst diabetes ha döden som utgång. Det krävs så fruktansvärt få felsteg för att det fort ska bli farligt. Man behöver bara missbedöma hur mycket insulin man ska ta till en måltid eller något annat man  äter för att det fort kan bli ödesdigert.

Forskningen har gått framåt otroligt mycket under dessa år, men det saknas fortfarande mycket, så detta ÄR verkligen något som behövs.
Tänk på vad vi gör varenda dag, vi sköter ett helt organ från utsidan som på människor som inte har diabetes vet precis hur mycket insulin den ska skicka ut så att de får må bra . Att hela tiden vara tvungen att tänka på vad och hur mycket man ska ta för nästan varenda grej man äter är inte roligt. Ibland lyckas man dock och då är lyckan total men många gånger misslyckas man också och får lågt eller högt blodsocker. Man börjar må jättedåligt och kan bli riktigt sjuk. SNÄLLA! hör vår vädjan och hjälp oss... ni förstår inte hur oerhört tacksamma vi skulle bli om ni gjorde detta för oss.

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning Isabelle, Skellefteå.


skicka era mail hit.... [email protected]
jag kan tyvärr inte direkt länka då jag inte har  outlook här på datorn. men där är adressen iaf :D



Kommentarer
Postat av: Joakim

Tjabba! Din blogg är grym!

2010-01-13 @ 18:05:58
URL: http://diabetesmannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback