RSS 2.0

Radion?

Jag får ju mina ljusa stunder ibland och idag fick jag just en sådan när jag åkte hem från fredde och satt och lyssnade på p3 och de pratade om musikhjälpen de hade i julas för att få in pengar till botemedel mot malaria eller hur det nu var.

Jag är ju som sagt inte den som ger mig  i första taget, och jag tycker fortfarande som SÅ MÅNGA ANDRA diabetiker samt icke diabetiker att vi förtjänar en gala för att få ut mer information om sjukdomen till allmänheten eftesom det uppenbarligen behövs, OCH få in mer pengar till forskningen.

Vi var ju några stycken som mailade till tv4, jag fick ett svar, men det var inte så mycket till hjälp. det stod ungefär "vad jag vet så har inte tv4 planerat in någon mer gala". mycket irriternade, vet itne  om han skulle föra vidare breven eller inte vilket jag hoppas han gör.  Hur som helst, NU  har jag fått en till idé.

Media är ju som alla vet ett väldigt bra sätt att förmedla information osv. Så tillbaka till det jag skrev här uppe, om musikhjälpen, jag funderar på att skriva tt brev till p3 istället och höra om de kanske skulle kunna göra något liknande musikhjälpen men  till syfte att få in pengar till diabetesforskningen??

vad tror ni om det ??  tror ni att radion är mer samarbetsvillig än tv?? 
Men visst borde vi försöka??  eller vad säger ni??=) 


xoxo

Izzy

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej =)



jag tycker din idé låter super bra! Man hade ju kunnat kontaktat dom och gett dom tipset! Kram

2010-01-13 @ 16:43:28
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback