RSS 2.0

Söndag.

jag säger bara ajajAJ i mina ben.
Var ju som bekant och lärde mig dansa Boogie woogie igår. Tro mig det tog på benen, men iofs så vore ju något  fel om det inte kändes i benen efter att ha dansat i fem timmar :) Nåja VÄRT var det och KUL var det. Imorgon blir det att träna på det lite till sedan på det passet blir det även ett pass med Bugg. mycket dans med andra ord men jag gillar det :)

Sedan blev det bara en lugn kväll vi tittade på en till Johan Falk film. National target. Den var bra.
Har dock varit en lite jobbig helg, fast det berodde på in diabetes. Som ni andra diabetiker nog också vet så kan det ju bli lite för mycket ibland. Man tycker att man vrider och vänder på allt och testar ALLT och ändå kan det inte bli som man vill. i mitt fall så har jag haft otroligt mycket insulinkänningar i veckan = fått i mig öfr mycket insulin. "aha kanske ni tänker då, jamen då är det väl bara att du tar mindre då?"  nja  riktigt så enkelt är det ju inte... det är ju som sagt en  balans gång det där, och alla vet ju hur det är att balansera, mer än en gång tappar man  balansen och trillar. Egentligen kan man  tänka sig hela vårt liv som en enda  balansgång på en  smal stång. = Inte helt lätt eller hur?  Hur som helst så blev jag lite trött på min diabetes nu i helgen och attdet ta mig tusan aldrig  ska gå att få det som man vill så  jag  grinade lite över det och nu har jag ställt mig igen och tar nya tag. It's the life of a diabetic helt enkelt :) eller iaf a life of Izzy :)

Att ofta få låga blodsockervärden tar också som jag tidigare nämnt mycket på krafterna och mycket energi vilket är rätt jobbigt i sig.

Men vet ni vad det sjuka var ???  Idag,  hade jag just pratat medmin mamma i telefon om alltihopa, sen slår jag på tv'n och DÅ lyckas jag pricka in EXAKT en kanal där de just i detta då pratar om insulin och diabetes. Nu såg jag ju inte hela sekvensen så jag kan inte exakt berätta vaddet handlade om men prgorammet handlade om förfalskningar och jag tror det handlade om att i Sudan var det någon som hade  fått förfalskat insulin eller något och dött. Tro inte helt på det jag säger nu för jag är som sagt inte helt hundra på att det var så men något liknande iaf. HUR HEMSKT ÄR INTE DET DÅ???  helt gräsligt.

Nu till något annat.
I fredags hade ju mina söta föräldrar varit hit med köttbullar (yummie) samt mina pärlor, tusch pennor och ritpapper så att jag kunde frädigställa min nyaste "design." tittade igenom papperen idag för  jag såg att några av mina tidigare skisser var med och vet ni???  jag tor jag hittade en som jag heller vill göra än den om jag ritade upp och som jag itne skissat klart än:)  KANSKE. inte bestämt mig  helt klart än.
MEN det bevisar bara att ibland så är det faktiskt så  att vissa saker ska man inte slänga då de faktiskt KAN VARA BRA ATT HA.  Som min käre morfar visst brukade säga har jag hört :)
Kanske brås lite på honom på just den delen då;)


Har ni förretsten set min "World Diabetes day"- banner här till vänster??=)  fin va??=)  fredde hjälpte mig  att stoppa dit den :) han är allt bra snäll han :)


Hoppas alla haft en  bra helg i vilket fall.

Lovar att blir bättre på att lägga in bilder snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback