RSS 2.0

Everybody's working for the weekend....

Den låten kommer jag nog alltid koppla ihop med älskade Boogart och mina första gånger ute på dans och i dansens underbara värld där jag bestämde mig för att stanna :) direkt när jag tänker på denna låten så minns jag en av sommar kvällarna i Bredsele, klockan är efter två på natten, vi är lite trötta efter åtskilliga timmars dansande och det är lite kallt samt doftar sommarnatt, ah wonderful feeling. :D  Nu kanske ni tror att vi är såna här galna fans som förföljer band  när dom spelar ?? nej, så är inte fallet, varför vi var kvar efter 2 då dansen var slut är för att Erikas (hon jag var där med)  syster spelade i det bandet.  En annan gång var på vintern/ vårvintern i Piteå på stadshotellet då vi åkte dit i deras buss  och senare på kvällen så fick jag gästa dem och sjunga Charlotte Perellis "take me to your heaven" jag har tom. kvar det ögonblicket på en cd någonstans här eftersom de spelade in det, lite skoj ändå fast jag vågar nästan inte lyssna på det nu, men en dag kanske. I framtiden. Egentligen var det inte om detta jag skulle skriva, jag skulle egentligen skriva om min helg, men min rubrik fick mig på sidospår, så jag tror jag berättar om min helg lite senare.

Nu när jag sitter här så börjar jag tänka på ögonblick i mitt liv, om saker jag varit med om som jag bara trodde jag skulle få drömma om, de kanske inte är stora,alla, men alla är lika betydelsefulla för mig för det. För MIG är de stora viktiga och betyder jättemycket. Är ni som jag? som varje nyårsafton på dagen sätter er ner och funderar igenom året som gått ? samt vad man vill hinna med på det nya?  nu lät det där väldigt flummigt, jag är inte SÅ strukturerad men ja, jag tror ni fattar. De där listorna har jag hållit på med i flera år sedan högstadiet någon gång,tyvärr så brukar jag lyckas slarva bort dem, men det vore ju extremt skoj att hitta igen dem och se hur saker ändras, eller inte gör det.

Samtidigt tror jag starkt på variation. Jag menar, hur ofta hör man inte  efter nyår, eller säger det själv, att man ska sluta med än det ena än det andra, eller börja med saker man vet att man inte kommer hålla? 
Därför gör JAG såhär:  jag skriver en sak som för mig är "stor" eller "svår" som jag ska jobba med, nästa sak jag skriver ska vara en rolig, som är lättare att uppnå än den första, eller kanske hjälper till på traven att klara det där som man tyckte var lite svårt. Det sättet fungerar för mig. Man ska inte tvinga sig att bara göra svåra saker ibland behöver man få göra lite roliga saker också. nåt som kanske inte är så komplicerat.

En sak som jag minns särsklit att jag hade med på en av mina listor för år 2007 måste det ha varit var att jag skulle "gå på en audition för något"  eller så. Den punkten klarade jag, och det har givit mig mycket senare som jag har haft hjälp av flera gånger efteråt.
Jag gick inte på en audition, men jag skickade in ansökningar till Lingman & Co's talang tävling "Schlager stjärnan" och jag KOM MED! jag fick åka till Örnsköldsvik och sjunga.  Hade jag inte haft med det på min nyårslista så hade jag förmodligen inte sökt och då hade jag missat flera tillfällen som dykt upp efter det. förra våren var jag med i Schlager stjärnan igen men i Sundsvall denna gången och i somras så var jag med i en tävling som hette Popcorn. Alla  anordnade av Lingman, och alla de tre dagarna har varit så sjukt roliga att få uppleva. Att jag skickade in mina ansökningar den första gången har då sedan gjort att jag även vågat söka på andra saker och fått mig att inse att JAG FAKTISKT KAN! Något annat jag  tänkte wow,  det där vill jag också göra,där någon gång när jag var 15-16 var att sjunga nationalsången på hockeyn här i Skellefteå kraft arena. De tillfällena när jag tänkte så var det min kompis Mias bror som sjöng men det visste jag inte då för då hade inte jag och Mia hunnit lära känna varandra ännu. Hur som helst , DÅ när jag stod där på läktaren och tänkte de tankarna, hade jag väl aldrig i min vildaste fantasi trott att JAG nu skulle stå där nere på isen själv och höras i hela arenan innan matchen började? det var också en dröm jag hade och som jag nu får chansen att uppleva. DET är jag oerhört tacksam för. men det är också så hade jag inte vågat ta det där första steget så hade jag inte stått där idag. Då hade det fortsatt att vara en dröm, och inte verklighet som det är idag. VILL man och VÅGAR man så KAN man.

Att följa sina drömmar, det tror jag stenhårt på. Det kommer jag alltid göra.
vad drömmer du om?

det här drömmer jag/ har drömt om:

Jobba som Entertainer på Mallorca (har jag gjort, had the time of my life!)
vara lucia kandidat i Skellefteå bygdens lucia ( har jag gjort)
varit med i schlager stjärnan (har jag gjort)
Sjungit national sången på Hockeyn ( gör jag för tillfället)
Sjungit i Dansband (har jag gjort förra året och fick nyligen erbjudande om att göra detta igen men det passar inte ihop med mina studier för tillfället tyvärr.)
Sjungit på PDOL ( har jag gjort.)
Jobba på resebyrå (  pluggar till det nu)
Jobba på Wallmans salonger som artist ( fortfarande dröm)
Delta i Melodifestivalen ( fortfarande en dröm)

Som ni ser har mycket med musik att göra, men det mesta i mitt liv har kretsat /  fortfarande kretsar kring musik.



vintern / vårvinter kvällen på Piteå Stadshotell....


Lucia Kandidat Skellefteå bygdens lucia 2005.


Schlager stjärnan 2007. Örnsköldsvik.

Jag sjunger nationalsången på hockeyn.


Några bilder från det jag gjort.



Kommentarer
Postat av: Linda

Vad fin du är i mörkt hår :)

2010-03-16 @ 19:01:17
URL: http://lindalundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback