RSS 2.0

Oj vad galet...

Jag kan liksom inte riktigt förstå att vi är lediga en stund nu. Det känns lite smått konstigt faktiskt för som sagt och som kan märks här också så har vi haft en hel del att göra i skolan, där av den dåliga uppdateringen. Förlåt för det.
Hur som helst så lever jag iaf.

Igår och idag har vi haft försäljning. Har varit super bra den här kursen och nästa år har vi några fler dagar. Jag tycker verkligen om upplägget och att vi inte behöver ha någon kurslitteratur. Samt att det är  blandade uppgifter och mycket att vi får göra praktiska saker också dvs  typ ha rollspel och sådant mycket lärorikt.

Vi har ju också fått göra ett samtal med vår "lärare" där han spelade kund och vi var säljare så spelade vi in det med filmkamera, var väldigt  läskigt innan man satt där, främst tror jag det berodde mycket på att man inte visste vilken sorts kund man skulle få eller om man skulle kunna tillräckligt mycket om resmålet dit denne ville åka. Såhär i efterhand känns det dok väldigt bra och det är också ett väldigt  bra sätt att själv kunna se exakt VAD man gör för då kan man lättare sätta fngret på exakt vad man ska ändra eller träna på. Samma gör vi ju på dansen och det är väldigt effektivt. För även om man ser sig själv i spegeln ibland så hinner man liksom inte se hur allt ser ut som man gör. Har man det på film så kan man även där se VAD man gör och HUR det egentligen ser ut.  Vet man vad  man gör så är det ju också lättare att ändra på till det bättre eller hur?  därflr tycker jag  att det var super bra ändå att spela in oss själv med säljsamtalen även om jag just när jag stod därutanför dörren inte tyckte att det var speciellt kul. Men det har väl också att göra med trygghets zonen,  det låg aningen utanför det man anser vara tryggt och däröfr kändes det läskigt.

Nej jag måste säga att den här kursen har lärt mig  jättemycket eftersom jag inte kunde särskilt mycket om försäljning innan. När jag har fått tagit del av allt detta så känns inte heller LIA:n heller jättehemsk som den gjorde innan  säljsamtalen var verkligen ett av mina största orosmoment. Produktkunskapen är ett annat men det kan man iaf jobba med själv det är ju bara att sätta sig  ner och läsa in om olika resmål och det andra produkter som man kan tänkas jobba med. Nej, nu är jag som peppad ska bli super intressant att få gå ut i arbetslivet och verkligen se hur saker går till på plats och vara på "andra sidan disken" och inte vara kund på resebyrå :)

Dock tänker jag titta på mitt samtal fler gånger och verkligen se vad jag ska göra annars och sådär, analysera lite mera, man vill ju utvecklas ;)

Till veckan är vi som sagt "lediga" eller vi som hade amadeus förra veckan ska ju göra vår engelska broschyr, dock har jag redan börjat på min ett strategiskt val av mig  haha ;)  men jag blv inte färdig  så har jag ju inte gjort layouten heller men får se om jag tar tag i det på söndag, eventuellt. Jag har även tänkt hinna hem till mamma och pappa några av dagarna, ska fara dit när mamma är ledig för i veckan hade jag även tänkt försöka hinna kanske inte klart men iaf hinna börja med min nya topp/ klänning till dansen. Den som ska bli blå som jag har berättat om tidigare :) ska bli jättekul att sy igen :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback