RSS 2.0

Torsdag.

Redan torsdag. I morse åkte jag hem till drängs igen för att umgås lite med min mamma samt fortsätta sy på mitt nya tävlings linne :) ( till dansen) Vi ska dock tävla i de "vanliga" tävlings kläderna i helgen så linnet får vänta tills vi ska inta golvet i Umeå i april. På lördag kör vi alltså på röd/svart :) Jag blir super nöjd med mitt nya linne egendesignat såklart med lite inspiration från en gammal klänning jag köpte på Gina för något år sedan. bra att kika på när man ska göra mönster;) Har dock lite finslipningar att göra på den samt axelband osv. det ska göras imorgon. Hade ju dock totalt glömt bort att jag skulle till ögonkliniken idag också ( eller kanske förträngt det, då jag verkligen inte ville dit) Min kära moder påminde mig dock så jag kom ihåg att ta med mina solglasögon till stan som jag hade tänkt göra redan i tisdags men glömde som sagt då. Så, åkte tillbaka till stan vid halv 4 hade tid 4 prick. parkerade bilen på min parkering och gick till sjukhuset i snöyran och himmel vad halkigt det var på vissa ställen, inte undra på att gamlern halkar och typ slår ihjäl sig tom JAG hade svårt att parera och då hade jag SETT hur det såg ut på ett ungefär oj OJ vad halkigt det var. men jag ramlade faktiskt inte. tog mig helskinnad fram och fick hemska droppar i ögonen så att man ser helt påverkad ut pupillerna blir enormt stora för att de ska kunna fotografera ögonbottnarna. läskigt är det men ett nödvändigt ont om man är diabetiker. Dock bra att man får göra sådana kollar så att dekan se om det blir några förändringar som ej är bra. fast måste faktiskt medge att det var mindre farligt denna gången än jag upplevde det gången innan. Min pappa var så snäll och väntade med mig där och skjutsade sedan hem mig. När vi kom ut i snön tyckte jag det var väldigt ljust och pappa sa då att jag ju kunde ta på mig solglasögonen. jag skrattade och sa "jo, det lär ju se måttligt roligt ut, solglasögon i snöstorm". haha vilken syn det hade varit va..:P Nej det gick faktiskt bra utan dem och nu ser jag faktiskt helt normalt. Precis när jag kommit hem och slog på datorn så gick det däremot inte så bra att göra någonting jag kunde logga in på FB men att läsa någonting där var hyfsat svårt, gick aningens bättre om jag typ sköt stolen en meter bakåt, så jag gav upp det rätt fort. Skulle ringa till fredde med mobilen det gick ju också sådär tur att jag hade pratat med honom innan så att han var högst upp på listan för jag såg som sagt INTE bra. Blev ingen dansträning ikväll, så vi kör stenhårt på lördag och hoppas på det bästa :) har däremot gjort klart min pamphlet till engelskan, eller klart är väl fel bemärkelse, men jag har gjort klar texten och skickat iväg den på bedömning så nu får jag se vad läraren tycker så att jag sedan kan ändra om det hon vill att jag ska ändra, och sedan utforma själva broschyren men det ska faktiskt bli jätteskoj. tror dock att jag kanske kommer få ta bort lite text på vissa ställen men får fixa det sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback