RSS 2.0

Vart är världen på väg??

Uttrycket "jaasi, det var mycket bättre förr" är faktiskt inte  helt bakom. Det ligger faktiskt NÅGOT i det.
I alla fall så börjar jag fråga mig själv samma som rubriken ovan vart är världen på väg? Jag blir så otroligt ja jag vet inte inte upprörd  men ja mållös när man jämför världen med hur den är idag och hur den var när man själv växte upp.  När man själv växte upp så visste man knappt vad en mobiltelefon var medans idag  varena unge jag kan nästan säga under 10 bast har en.  Hur man gick mellan varandra och frågade om man skulle leka och faktiskt VAR ute  i ty p skogen och lekte. det händer nästan inte ens idag. Kurragömma med dunk var sommarnöjet nummer 1. Jag minns att vi sprang så sjukt mycket fram och tillbaka till björken vi har på vår tomt hemma i Drängs så att rötterna började komma upp, det ni. Och när programmet "på rymmen"  gick på tv, inte spelade vi dataspel, vi tog efter programmet och gick ut  i samhället och lekte det. På vårt egna vis såklart. Jag ska inte säga att ingen gör sådant längre för nog tror jag det men det är ändå inte på samma sätt som det var förut men så är det ju naturligtvis alltid. Jag menar jag lekte ju  såklart inte kanske på samma sätt som tex ens föräldrar gjorde när de var små, det handlar ju såklart också om olika tidsepoker och det är klart vi lever ju i ett mer, jag vad kan  man säga?  högteknologiskt samhälle idag. Så är det ju.

En sak som däremot stör mig GRYMT mycket är dagens hets om MAT OCH VIKT. Man ska helst inte äta någonting alls och ändå orka precis som vanligt det fattar väl vem som helst att man inte gör???  vi är faktiskt vanliga människor inte så j*a robot. Okej att  dom som är överviktiga och sådär går på dieter och så vidare men jag tycker inte att om man inte behöver det ska utsätta sig för sådant, OCHJAG TYCKER FRAMFÖRALLT INTE att flickor i yngre tonåren ska utsätta sig för sådant. Läste just ett blogginlägg som jag bara råkade hitta av misstag  men vilket är liksom det som gör att jag ägnar ett inlägg till detta.  flickan har ingen aning om vem det var men det spelar ingen roll hade ben som tandpetare typ  och sa nädå att hon ville gå ner 10 kg till sommaren?!  vad har man då för bild av sig själv. Sedan skrev hon även att hon ju hade speglar hemma och kunde se att hon inte alls var tjock, jamen VADAN DETTA då att gå ner 10 kg????  förstrå hon hur mycket det är ??  uppenbarligen inte.
Jag tycker det är hemskt att vikthysterin har sjunkit så lågnt ner i åldrarna.

Visst man bör vara medveten om vad man stoppar i sig, ingen tvekan om det, men man behöver inte gå till överstyr. äter man sunt och rör på sig så mår man också bra. mår man bra om man svälter sig själv??  nej jag tror inte det.


I denna bemärkelse är jag faktiskt glad  på ett sätt att jag har min diabetes, för då MÅSTE man äta bra och nyttig mat. Slarvar man får man sota VÄLDIGT mycket för det och det vill man ju inte. Dock kan jag förstå att endel kanske får ätstörningar just FÖR ATT man blir ganska så medveten på hur allt man äter påverkar kroppen på olika sätt, dock så märker man ju också vilka saker man mår extra bra av.  Ja det är inte lätt sådant här  men såhär tycker JAG iaf. Så får ni andra tycka vad ni vill. Ordet är ju  som sagt fritt.

Så vill jag ge  creds åt blondinbella. Tycker hon är super GRYM. på ett bra sätt alltså. Tycker hon har ett väldigt sunt sätt att tänka och jag gillar att hon tror på sig själv, jag menar kolla  bara,  man KAN faktiskt om man VILL. Tycker även det är super bra att hon skrivit en  bok om tips till bättre självkänsla och sådant  hos unga tjejer jag tror att något sådant kan behövas. OCH att hon inte bloggar om att man ska var så smal som möjligt. BRA BELLA! :)


Har inte så mycket mer att säga.
Jo, blev inte mycket av "fruktade svart gula ränder" ikväll när  färjestad vann ver oss med 2-1 dock så ÄR Johan Forsberg min nya idol typ. Han är ju bara FÖR bra. vilken lirare.

Imogron ska jag på skolan igen vi har ju varit "lediga" ett tag nu. Imorgon har vi Amadeus i helklass, ojoj  undra hur mycket man  kommer ihåg, hoppas allt typ  då ska jag iaf söka på en resa till Japan  tror jag ska bli intresssnat att ta reda på vad en flygbiljett dit kostar.
FXA/R,UP  here we go again ;)

Så blir det lite dans på det också sedan är vi lediga över påsk igen.

//Izzy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback