RSS 2.0

Fritidsresor.

Nu har jag ÄNTLIGEN  fått börja min LIA period på "Fritte" i Luleå. Jag trivs sjukt bra och känner att jag hamnat på precis rätt plats. jag känner verkligen att detta med just privatresor kan vara min melodi.vad jag också gillar är att de bara har ett boknings system.  jag  har också en jättebra handledare och jätte trevligt arbetskamrater som verkligen är jätteduktiga på att förklara och visa. Om det är såhär det komer kännas att  gå till jobbet om man jobbar på en resebyrå då vet jag att jag nog aldrig kommer vilja byta jobb. Att äntligen får se hur det går till på riktigt  får mig bara att  ännu starkare känna att jag verkligen vält percis rätt utbildning för just mig.

Dock har jag ju bara varit där två dagar,  men  än så länge känns det verkligen  bra och jag tror att  det kommer förtsätta att könnas så. fritidsresor är verkligen  en arrangör jag skulle kunna tänka mig att jobba för senare. De har bra personal,  kunderna verkar  vara väldigt nöjda med  såväl resebyrå personal som guider på reamålen och det är ju  viktigt.


Så, så här  länge så känns det riktigt bra.

Hade inte kollat mailen på ett tag för jag har inte riktigt  haft tid  att ha på datan uppe i Luleå  vi bor ju jag, karro , linda och johanna i en tvåa  trivs jättebra tillsammans med dom och det är  verkligen  både roligt  och bra att när man kommer  "hem" kunna ventilera och diskutera vad man  gjort under dagen. jättekul.

I helgen  ska vi ha ett "jippo" ute på gatan  resebyråerna och jag jobbar på lördag så jag ska få vara med. Det ska bli kul, undrar vad jag får göra???  nåja det blir nog  kul och lärorikt iaf. kanske får jag användning av lite av sådant jag lärde mig  på Mallis.... alltså inte entertainment då ;) haha.

vad jag skulle komma till angående mailen, var att jag fått en ny förfrågan om att vara med  i dansbnd igen. I augusti skulle  vi dra igång, och nu passade det lite bättre  än sist, så nu har jag tackat ja. jag kände i tisdags när jag gästade Ron Thompson på SDK hur mycket jag saknade att stå på scenen, och jag har verkligen funderat på mitt val tidigare och hela tiden sedan jag  tackade nej i höstas,  men  då gick et verkligen inte, jag hade för mycket att göra då. Nu ser det ju dock lite annorlunda ut. Jag blir ju kvar här i Skell under sommaren så då har jag ju tid att repa och sådant, och till hösten är det ju inte  lika mycket med  skolan alltså pluggmässigt som det var denna  hösten, för  det mesta av allt studerande låg ju ändå nu och det är ju liksom gjort redan nu.

Så, jag hoppas att det här blir bra,  det är ju  en extra inkomst också så får man träffa folk och ha skoj, jag menar kan det bli bättre??  och jag saknar så att hålla på med  någon form av musik, ja frånsett dansandet då, men det är ju en annan form.  Just att sjunga har jag saknat mycket. Har varit super skoj att sjunga på hockeyn i vinter , och jag hoppas att jag får  ett par matcher til vintern också :) men vi får ju se.

Så, nu ska jag stänga ner här och gå och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback