RSS 2.0

Man saknar inte kon....

Förrän båset är tomt. väldigt sant talesätt.
Ja, jag syftar då på min Insulinpenna that's gone missing... typiskt.
Följde med  mamma och pappa och handlade lite nu på förmiddagen och jag pratade om att den var borta.
" Om jag nu tappat den någonstans ute vilket jag inte tror så vill jag ju liksom inte  att den ska hamna i fel händer. Det kan ju liksom få ganska katastrofala konsekvenser. "

Mina föräldrar höll med om detta, men påpekade också att det ju faktiskt står på ampullen som sitter i vad den faktiskt innehåller, så sant. Men ändå, som sagt man vet ju aldrig , vet ju också att det trist nog  förekommer att folk stjäl insulinpumpar för att det typ tror att det är en mp3 eller något (förut.) folk stjäl nog inte  Mp3:or längre jag menar de har ju inte så stor värde ekonomiskt.  För att sedan när de kanske upptäcker att man inte alls kunde göra något rolgit med  den kanske kasta den. Ja, då står där en stackare utan sin medicin.

tillbaka till pennan. Det där om att jag inte ville att den skulle hamna i fel händer, tyvärr finns det ju faktiskt människor därute som säkert tror att Novorapid är någon form av drog och inte  insulin... skulle en sådan person injicera insulinet då skulle det nog bli gonatt. = inte bra.

Min mamma  sa då " Ja,  men är man  så dum så man gör det då får  man då för tusan skylla sig själv". det är ju inte ditt fel heller.  Men  ändå....

Så sa pappa: " ja, men du har ju inte tappat ett enda hjälpmedel på snart 20 år. "

Jag:  Ja, i och för sig.  För det har jag ju inte.

Men det här med  mina hjälpmedel då, man saknar inte kon förrän båset är tomt, så ÄR det verkligen,  jag trodde inte i min vildaste fantasi att jag kunde SAKNA en INSULINPENNA!  men det gör jag! Men det är klart,  det är ju ens livlina, för utan denså skulle jag faktiskt inte  sitta här i detta nu och skriva detta inlägget. Så det är klart, man har ju som en slags "relation" till dem. Hur sjukt det än låter. Men tur man har reserver, jag hittade en grön med mönster på som jag hade när jag var yngre, den räknar även i halva enheter vilket ju iofs är bra. Jag vet också att jag har  en  blå likadan penna som den jag tappat men de hittade jag tyvärr inte...:( 

Ska  Maila min jättesnälla aoch hjälpsamma diabetessköterska Irene nu och  berätta vad som hänt och höra om jag kan få tag på en ny imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback