RSS 2.0

Christmas....




Nu är det snart jul igen. Helt galet vad fort tiden går.
Jag tänkte på det idag när Jenny sa att det var precis en måndag kvar til julafton idag. Om man tänker på hur otroligt fort november har gått, då kommer det typ vara julafton imorrn.
Tankemässigt sett alltså.

Fast,  egentligen är det allt innan jag gillar mest. Alla förberedelser och sådär. Alla doften och allt pynt.
Jag blev som glad imorse när jag gick över torget ochsåg att några från norran var där med stora låtor innehållande olika julpynt för att pynta den jättestora granen vi har här mitt på torget.
Ner jag senare gick hemåt igen vid 18 tiden varden färdig, (tror jag)  och jag kunde inte låta bli att små le lite för mig  själv. Jag tyckte det var himla mysigt. Bra initiativ där.

Sedan är det ju det där med julklappar min lista har faktiskt blivit lite längre än den var när jag skulle börja och det är väl alltid något. Men som sagt det är egentligen julstöket jag gillar mest.

Jag har satt upp julgardinerna och hade även tänkt sätta upp min nyligt inhandlade julstjärna på fot till fönstret. Jag har ju längtat ända sedan jag köpte den!  Den första jag såg var från jotex, där kostade den 299:-
Sedan promenerade jag in på Ica maxi någon dag efter att jag sett den och vad får jag syn på då??  jo, en nästan likadan men för en bråkdel av priset! endast 79 kr fick jag den för. Nu ser den ju inte exakt på pricken likadan ut men den duger gott och väl.

En annan sak som jag är riktigt riktigt bra på är att oroa mig i onödan.  Den här veckan har varit super bra på många olika sätt.  Vi vann danstävlingen (vår klass)  i söndags som ni ju redan vet. Sedan på måndag fick jag ett roligt besked att fundera på, sedan igår fick jag ännu ett mycket glatt besked vilket gjorde att en stor tyngd föll från mina axlar så nu känns allt bara jättebra.

På fredag är min sista dag på praktiken. Jag kan faktiskt inte riktigt fatta det, tiden har gått så otroligt fort och jag har lärt mig SÅ mycket. Jag har haft så otroligt kul dessa veckor som jag fått spendera med Lina, Erika, Jenny, Kent, Therese och Malin.

Jag skriver mer senare....  nu ska jag läsa näst sista kapitlet i min bok om ledarskap. Sedan är det bara kvar att skriva klart recensionen och analysen. När jag har jgort det har jag julen ledig. Det hade varit kul.

Efter ju l börjar vi nästan praktisera igen direkt och jag längtar så otroligt mycket tills dess.

Nåväl... jag ska bjuda på ett par bilder.

Surfade lite just och hittade precis de tofflorna (om man kan kalla dem så? ) som jag vill ha!
Jag älskar mina fluffiga jag har nu men de börjar tyvärr vara lite trasiga.
Är det bara jag, eller gillar någon annan också att få typ tofflor i julklapp och pyjamas?? Jag tycker det är jättemysigt.  Sådant där som man inte köper särskilt ofta.


Izzy want!  söta va??


Givenchy Irresistble.  yummie.


Men tofflorna! Jag bara älskar dem!


OCH!  jag var ju tvungen att gå in på LUSH när jag var i Luleå förra helgen... och såklart var jag ju även tvungen att sniffa lite på   Snow fairy. Jag kan bara säga EN sak. JAG SKA KÖPA EN I LONDON! gaah vad underbart den doftade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback