RSS 2.0

Dans.

Ja, som ni har mäkt så pratar jag mycket om dans och visar många bilder.
MEN hur är det Live då????
jo det ska ni nu få se.

I helgen var Skellefteå Dansklubb ner till Göteborg öfr att just tävla.
Vi var totalt 33 par i BVD (bugg vuxen D) klassen och jag och jonas slutade som 9. helt okej tycker jag eftersom vi sa innan vi åkte att vi skulle vara nöda omvi bara tog oss till kvarten och det gick ju bra. vi åkte ut i semin.
Så är hyfsat nöjd ändå.

PS. vi är paret i rött och svart.

uttagning.

Kvartsfinal.



Semifinal.



förutom tävlingen så hände det en hel del andra roliga saker, jag menar det är ju inte var dag man är med i "bugg landslaget".

Men det är en helt annan historia, och den tänkte jag dela med mig av också.
Såhär går den.

Efter tävlingen åkte vi tillbaka till hotellet där vi bodde för att göra oss klara för att senare möta upp Göteborgarna för middag och mys.
Vi skulle äta på en supermysig pasta restaurang inne i stan men vi fick itne bord förrän 22 så  därför beslöt vi att gå  på något annat ställe innan och bara prata och dricka något gott.
Vi hamnade på en pub som heter Gamle Port, väldigt mysigt ställe OCH de hade typ världens bästa trubadurer!
GUD vilken bra musik de spelade. Nu är det ju också såhär att låtarna var välsigt dansvänliga och jaa, dansfolk som vi är och vi hade ju faktiskt mer eller mindre dansat hela dagen, vi kunde ju såklart inte låta bli att dansa även där  vad spelar det för roll resonerade vi, de vet ju ändå inte vilks vi är....

sagt och gjort någon ur vårt gäng gick fram till trubadurerna och bad om ännu en dansvänlig låt, vilket vi fick, 4 par buggande på ca 4 kvm, tänk er.... men kul var det och skrev vi inte historia så nog kommer vi bli omtalade tror jag, MEN det är inte slut där. Nej, vi återvände efter middagen johoodå!

Det stämmer och när vi kommer in genom dörren så spelar de en väldigt bra låt tyckte vi så vi applåderade utav bara den, då slutar de spela och säger" Men titta! är det inte landslaget i bugg som är tillbaka?".vilket välkomnande va???
så vi fortsatte att dansa där,  jag menar man är ju inte den som är det eller hur??
Vi hade i alla fall mycket trevligt och när de skulle sluta spela så ville de spela en låt som skulle köra slut på oss.  det blev "Sofia dansar Go go"  blev vi trötta då då??  hm,  njaaaae , vi HAR ju faktiskt dansat fortare än så ;)

avslutningsvis,  en SJUKT KUL HELG tillsammans med världens mest underbara klubbkamrater.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback