RSS 2.0

.



Idag.
Ja, som igår, då jag hade lågt blodsocker nästan konstant. Inget vidare roligt. Man orkar inte göra så mycket då och blir ganska trött. I alla fall blir jag det.
Jag fick sova bra i alla fall och behövde inte vakna under natten på grund av detta. Värre var det i morse.
Jag har faktiskt ingen riktig aning om vad jag har sagt. Jag vet att jag pratade md Fredde i telefon, men han kom jag ihåg att ringa upp igen och fråga vad vi hade pratat om. Jag tror att prata med mig då var som att prata meden  onykter person. jag försökte starta datorn och ringa upp honom, vet ni vad jag gjorde då??  joo, jag kom ju för det första inte på att jag kunde gå in på samtalslistan, eller jo, det gjorde jag nog  men jag fattade inte hur man gjorde. Så jag slog numret, och inte gick det ringa, för gissa vilket nummer jag försökte slå hela tiden?  Jo MITT EGET.?! Lösenordet till inoggningen på datorn gick inte heller, och då talar vi inot om raketforskning nu. Som ni kanske börjar förstå så fungerar man inte riktigt som man ska när man hamnar i ett sådant här läge.

Jag hade vindruvor på köksbänken som jag tänkte äta, knappt dem kunde jag hantera, SÅ tur jag bakade igår och att dom kakorna var RIKTIGT söta,  de stod i en burk i kylen så DET gick bra, när jag fått i mig ett par sådana började jag fungera lite bättre igen.

Kollade du inte värdet? kanske ni undrar nu, nej det gjorde jag inte,  för det hade jag knappast varit kapabel till OCH jag har lärt mig att när jag är sådär borta så VET jag at jag är så pass låg att jag inte  behöver kolla exakt HUR. det enda viktiga i en sådan situation är ATT FÅ I SIG SOCKER  och fylla på kroppen.

Jag får se om jag kanska ska prova äta en sådan där Extend bar innan jag  lägger mig  någon dag får se om det blir bättre då. De räcker i 9 timmar sa dietisten och man kan äta dem innan man lägger sig om man brukar ha lågt blodsocker under natten. Dessa barer gör att blodsockret håller sig på en jämnare nivå och det är mindre risk att man blir låg som jag förstod det. Testa ska jag i alla fall göra.

Jag fick veta mycket bra när jag var hos dietisten. bland annat att man ju har ja vad ska jag kalla det ?  sockerreserv?  glukosreserv?  vet inte  men  man har "glukosreserver" bland annat i levern, och dessa reserver börjar kroppen ta av om blodsockret blir för lågt t.ex under natten. Enda problemet för mig är dåatt jag  inte har riktigt  fulla reserver av glukos i leverna då man  får i sig det genom kolhydrater från maten och jag äter en ganska kolhydratfatig kost. varför?  jo för att jag tycker om det. Jag äter inte så mycket potatis, ris och pasta, jag gillar mer att ha sallad till när jag äter tex kött fisk osv.

Men men  jag jobbar på det.

Hur som helst så mår jag bättre  nu men jag har fortfarande lite ont i huvudet men jag vet att det går över.

här kommer lite bilder jag hittade på Norran.se från AIK - Färjestad igår när jag sjöng natinalsången.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback