RSS 2.0

happy.




Så var ännu en underbar helg i dansens tecken tillända.
Jag talar såklart om som rubriken lyder: dansmara i övik. För er som inte vet vad detta betyder så är det lycka.
mer än 16 timmars nonstop dansfördelat på två kvällar.

Jag längtar redan till nästa gång. men det blir inte förrän till våren.
Dans är ju så mycket mer än just bara dans. Vi bor alltid tillsammans ett gäng från sveriges alla hörn under denna helg och det är en väldigt stor del av hela grejen. Att bo där vi bor är som "en del av grejen" med denna helg tycker jag. Det är socialt också och alla delar samma passion. Dans.

I helgen har man förutom dansat och ungåtts med oerhört trevligt folk också såklart träffat lite nya människor som man lärt känna.

Jag har lärt mig en ny sak om min diabetes också.
Som ni kanske förstår så går det en HEL MASSA energi under så här mycket dans.
och nu ska jag  ge er ett mått på ungefär HUR mycket.
Båda dagarna innan jag  började dansa hade jag ett blodsocker på ca 19. Högt jag vet. vad gjorde jag då?
Jo, till det jag ätit fredag tacos,  lördag fullkornspasta med köttfärsås så tog jag 5 enheter insulin. I vanliga fall hade jag tagit bra mycket mer för att få ner det. ungefär nästan det dubbla skulle jag tro.

vad hände då?  jo. värdet gick ner. egentligen är det dock inte så bra att göra så. Men  i vissa fall så måste man. som i detta fallet. Sedan så fick jag iofs ta mitt långsamma redan vid halv 6 båda dagarna, vilket jag i vanliga fall tar runt 11 tiden. Så där blev det ju lite galet också.  men hur som helst. När jag kom tillbaka till "boendet" så kolladejag mitt värdet och ena kvällen låg det på 9 då hadejag ätit banan under dansen och druckit en powerade energi dryck också men inte tagit något mer insulin till det.

(tillägg:  "när jag kom till boendet"  då var klocka 05:00. )  så ja lite galna ider blev det men då kan ni också förstå att mina värden blev lite rubbade. men det löste sig ju.

lördagen hade jag under dansen ätit en fjärdedels macka från subway en liten bit kexchoklad och druckit en powerade energi dryck när jag fick lågt blodsocker. När jag kom tillbaka till boendet så var värdet 6.0 då var också klockan vid 05:00.

Jag har också fått mitt halsband från diabeteswellness.se i veckan och det använder jag flitigt. Konstigt kan detta låta men jag känner mig faktiskt "tryggare" när jag har det på mig för jag vet att om det skulle hända mig något och någon skulle hitta mig  medvetslös eller något så kan de se på mitt halsband vad jag lider av.



Jag rekomenderar alla diabetiker att beställa efter ett sådant här.
det kan man göra här. och det är gratis. bra va?










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback